Educació en positiu sobre les noves tecnologies en els centres d’educació secundària obligatòria des de l’àmbit de Biologia i Geologia

Show simple item record

dc.contributor Tejada Gavela, Silvia
dc.contributor.author Melià Mesquida, Catalina
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-09-03T09:04:00Z
dc.date.issued 2019-06-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153285
dc.description.abstract [cat] Ja fa temps que vivim amb les noves tecnologies però no sempre se’n fan un bon ús. Tal vegada sigui la primera vegada en la història en que els més petits saben més d’un tema que els més grans. És per això que és difícil educar sobre un tema el qual part de la població desconeix i no hi ha hagut una educació prèvia, ja que fins ara no havia existit. Es planteja el treball com una eina d’investigació i innovació sobre l’ús que fan els adolescents sobre les noves tecnologies. Es pretén detectar la possible problemàtica associada, fer una recerca de les conseqüències que pugui tenir una conducta abusiva o addictiva sobre aquest ús, tant en l’àmbit escolar, familiar i personal, i dissenyar una intervenció. Per abordar l’estat de la qüestió sobre l’ús de les TIC (tecnologies de la informació i la comunicació) es farà una revisió de la bibliografia i notícies més recents, ja que a mitjans del 2018, l’organització internacional de classificació de malalties (International Classification of Diseases, ICD) va reconèixer l’addicció als videojocs (gaming disorder) determinant els criteris de diagnòstic. Seguidament es realitzarà una proposta educativa pels alumnes i professors dels centres d’ESO (educació secundària obligatòria) des de l’àmbit de biologia i geologia. Es planteja fer una programació de diferents activitats multidisciplinars, incloent tallers i xerrades, per part d’institucions externes com pugui ser Projecte Home i d’altres que siguin conduïdes pel personal docent del centre amb la participació dels alumnes i famílies. Finalment, es farà una avaluació per tenir un retorn i saber si la intervenció ha funcionat o s’hauria de modificar de cara a l’any següent. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 004 - Informàtica ca
dc.subject 316 - Sociologia. Comunicació ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 57 - Biologia ca
dc.subject.other Adolescents ca
dc.subject.other Addiccions ca
dc.subject.other Xarxes socials ca
dc.subject.other Internet ca
dc.subject.other Smartphone ca
dc.title Educació en positiu sobre les noves tecnologies en els centres d’educació secundària obligatòria des de l’àmbit de Biologia i Geologia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2019-11-29T10:06:53Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics