El joc de simulació històrica com a instrument d’ensenyament i aprenentatge. Una proposta didàctica

Show simple item record

dc.contributor Caldentey Brunet, Joan
dc.contributor.author Gelabert Oliver, Maria
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-09-14T12:29:00Z
dc.date.available 2020-09-14T12:29:00Z
dc.date.issued 2019-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153394
dc.description.abstract [cat] En el present treball es desenvolupa una proposta didàctica basada en el joc de simulació històrica. Aquesta proposta respon a la necessitat d’incorporar diferents estratègies pedagògiques en l’educació formal que se centrin en originar eines de comprensió dels processos històrics. En la proposta didàctica es desenvolupa una metodologia que posa al centre l’alumne en el procés d’aprenentatge, creant les situacions perquè es doni un aprenentatge significatiu i una comprensió activa de les complexitats pròpies de la disciplina de la història. Les estratègies pedagògiques que s’ofereixen es presenten com una alternativa al model d’ensenyament tradicional basat en la transmissió del coneixement i la memorística. La proposta didàctica s’estructura en diferents activitats d’ensenyament i aprenentatge, on el joc de simulació històrica és la part principal. Concretament, s’han dissenyat dos jocs: un sobre l’organització social talaiòtica, ambientat en el període Talaiòtic de la Prehistòria de Mallorca i adreçat a alumnat de Primer d’ESO i l’altre sobre l’origen del moviment obrer, ambientat a l’Anglaterra industrialitzada del segle XIX i adreçat a alumnat de Quart d’ESO i Primer de Batxillerat. El desplegament de la proposta didàctica forma part d’una pretensió de caminar cap a un nou paradigma educatiu, posant el focus en les responsabilitats i possibilitats que el professorat té davant d’aquesta comesa. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 070 - Diaris. Premsa. Periodisme. Ciències de la informació ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local ca
dc.subject.other Societat talaiòtica ca
dc.subject.other Moviment obrer ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other Simulació històrica ca
dc.subject.other Gamificació ca
dc.title El joc de simulació històrica com a instrument d’ensenyament i aprenentatge. Una proposta didàctica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2019-11-29T10:10:33Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics