La xarranca literària: cap a un pla lector de centre entre la narració breu i la fantasia en el foment de l'educació literària

Show simple item record

dc.contributor Cirer Amer, Maria Magdalena
dc.contributor.author Pol Payeras, Francisca
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-09-22T08:06:12Z
dc.date.issued 2019-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153478
dc.description.abstract [cat] El TFM de la xarranca literària parteix de la idea del joc popular i de la importància de l'ús de la imaginació i la creativitat, a partir de la metodologia per projectes en un pla de millora de l'hàbit lector i el foment de l'educació literària, des dels primers cursos de secundària, amb alumnes en plena etapa de creixement. La fantasia és un paradís obert a la imaginació dels infants amb projecció de futur. Avui dia, estem davant d'un panorama educatiu certament preocupant en qüestions relatives a les humanitats, entre les quals destaquen pel seu detriment el gust per la lectura i el foment de l'hàbit lector. La proposta didàctica d'aquest treball es presenta com un pla lector d'etapa i, alhora, model extrapolable d'iniciació a la lectura en qualsevol curs que permeti treballar les competències bàsiques, habilitats lingüístiques, competències socials i emocionals des de l'àmbit de l'educació literària. La xarranca, vinculada a una programació didàctica anual de 12 unitats i dotze lectures, dóna compte de la possibilitat de treballar la diversitat literària per fragments o a través de la narrativa breu durant el 2n curs d'ESO a través del fil temàtic de la fantasia. A partir de l'entreteixit intertextual, s'intentarà arribar a nous horitzons d'expectatives que recuperin, no només l''hàbit lector dels més petits, sinó recuperar els mots perduts en el temps dels que ja ens va avisar Espriu, havíem nascut per salvar tots i cada un dels seus parlants. I que la fantasia, com la literatura, haurà de conviure sempre amb el càstig o privilegi de la seva eternitat en cada un dels lectors que la fan possible. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 8 - Lingüística i literatura ca
dc.subject 82 - Literatura ca
dc.subject.other Intertextualitat ca
dc.subject.other Educació literària ca
dc.subject.other Pla lector ca
dc.subject.other Fantasia ca
dc.subject.other Literatura juvenil ca
dc.title La xarranca literària: cap a un pla lector de centre entre la narració breu i la fantasia en el foment de l'educació literària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2019-11-29T10:12:24Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics