Visió curricular interdisciplinària per evitar el fracàs de l'hort com a recurs d'un centre d'ESO

Show simple item record

dc.contributor Garcias Gomila, Francesca
dc.contributor.author Delgado Hernández, Óscar Darío
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-09-25T08:52:32Z
dc.date.issued 2019-07-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153521
dc.description.abstract [cat] L'hort és un tema recurrent als treballs de fi de Màster (TFM). Es pot innovar en un assumpte que s'ha implantat alguna vegada en gairebé la meitat dels instituts de secundària de Mallorca i que molt sovint s'abandona? La bibliografia ens parla de la seva importància didàctica multidisciplinària, però no la concreta. La visió general de l'hort és, bàsicament, una finalitat de l'assignatura de Biologia i Geologia (B/G) i no un recurs de centre com pot ser un laboratori de ciències, l'aula d'informàtica, el taller de tecnologia, etc. Posar en marxa un hort de manera interdisciplinària és un guany per als alumnes i el seu aprenentatge. Ells enfoquen problemes concrets, reals i contextualitzats des de la integració curricular i les solucions no esbiaixades que aporten diferents disciplines. Als docents els podria suposar una càrrega de feina inicial, però que es veurà recompensada en reduir duplicitats de continguts, aconseguir abastar l’extensió curricular i mantenir la motivació dels alumnes. En aquest treball es desplega el currículum de les assignatures de Tecnologia, Matemàtiques, Física i Química (F/Q) i B/G de l’ESO de les Illes Balears per poder conèixer a fons els continguts que es poden desenvolupar en les diferents seccions i annexos d’un hort de centre. Així doncs, hi ha una visió multidisciplinària en un primer moment que després es completa des d’un punt de vista interdisciplinari en plantejar activitats conjuntes entre matèries. Posteriorment es proposa la creació d’una comissió mixta que aborda, per una banda, la creació i gestió de l’hort. I per una altra l’evolució d’un començament en què cada departament participa de la gestió, fins a la integració curricular de les assignatures en un projecte comú. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 57 - Biologia ca
dc.subject 634 - Horticultura. Viticultura ca
dc.subject.other Hort de centre ca
dc.subject.other Innovació pedagògica ca
dc.subject.other Interdisciplinarietat en educació secundària ca
dc.subject.other Multidisciplinarietat curricular ca
dc.title Visió curricular interdisciplinària per evitar el fracàs de l'hort com a recurs d'un centre d'ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2019-11-29T10:13:46Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics