Growth analysis and business opportunities for the eSports market

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dc.contributor Rejón Guardia, Francisco
dc.contributor.author Colom García, Esteban
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-10-21T13:24:04Z
dc.date.available 2020-10-21T13:24:04Z
dc.date.issued 2020-10-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153856
dc.description.abstract [eng] The eSports industry has become one of the most recent tech markets and, at the same time, one of those which has a brighter future. Pretty different generations enjoy all type of content, from sport-related eSports to fighting ones, going through more strategic games or even for educative matters. The elaboration of this project will manifest the general skills that I have obtained during my degree, from the financial analysis of market turnover and growth to the business strategies carried out in this sector during the last years and the expected trends for the future. On the other hand, a more specific and detailed analysis of the revenues by regions, platforms, and genres will be made, as well as the complimentary services that have boosted that growth and the new business opportunities that may arise in the sector. ca
dc.description.abstract [spa] La industria de los eSports se ha convertido en uno de los mercados tecnológicos más recientes y, a su vez, con mayores expectativas de futuro. Generaciones muy diversas disfrutan de todo tipo de contenido, desde juegos deportivos hasta de combate, pasando por contenidos más estratégicos o incluso educativos. Con la elaboración de este trabajo, quiero poner de manifiesto las competencias generales y específicas adquiridas durante la realización del grado, desde el estudio financiero del volumen de negocios y crecimiento del mercado, hasta las estrategias empresariales llevadas a cabo en dicho sector durante los últimos años y las tendencias futuras. También quiero analizar de forma más específica los ingresos por regiones, plataformas y géneros, así como los servicios complementarios y las nuevas profesiones en dicho sector. A continuación, el trabajo se estructura de la siguiente forma: historia de los eSports, análisis cuantitativo de cifras del mercado, estudio de servicios complementarios, adaptación de sectores colindantes a los eSports y nuevas oportunidades de negocio. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso eng ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 33 - Economia ca
dc.subject.other ESports ca
dc.subject.other EGames ca
dc.subject.other Sports ca
dc.subject.other Videogames ca
dc.subject.other Market analysis ca
dc.title Growth analysis and business opportunities for the eSports market ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


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