[cat] El present Treball de Fi de Grau analitza de forma general el sistema educatiu suec com a referent educatiu. Per una banda, introdueix el context sociocultural del país, presenta amb detall el funcionament i característiques del sistema educatiu i exposa la formació dels docents a Suècia. Per altra banda, ofereix un estudi sobre el model de les Learning Studies, l’origen d’aquesta metodologia, la seva aplicació i resultats obtinguts a Suècia.
Finalment, es realitza una proposta amb una sèrie d’elements i consideracions que poden esdevenir d’esquema bàsic per una possible proposta per introduir les Learning Studies en el Pràcticum de Menció del Grau d’Educació Primària.
[eng] This work provides a general analysis of the Swedish education system as an educational benchmark. It first introduces the Swedish sociocultural context, it gives a detailed description of the functioning and main characteristics of such education system and sets out the professional training of teachers in Sweden. The project goes on offering a study on the Learning Studies model, its origin, application and results obtained in Sweden.
Lastly, a proposal based on several essential elements and considerations for the introduction of the Learning Studies in the Degree in Elementary Education’s is put forward.