Infància i adolescència tutelada amb problemes de conducta. Els processos d’adaptació i aprenentatge en els centres educatius ordinaris

Show simple item record

dc.contributor Oliver Torelló, Josep Lluís
dc.contributor.author Vila Picornell, Francesca M.
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2020-10-28T11:47:59Z
dc.date.available 2020-10-28T11:47:59Z
dc.date.issued 2020-10-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153978
dc.description.abstract [cat] L’educació, és sens dubte, una eina transformadora i determinant per tal d’incidir en el desenvolupament òptim dels ciutadans que la comporten, amb la finalitat d’aconseguir una societat avançada, solidària, justa, igualitària i inclusiva, on actualment i tot i els avanços produïts en el sistema educatiu, és necessari establir canvis en les polítiques educatives existents. Aquests canvis s’esdevenen essencials, per tal de donar resposta i cobertura a la diversitat d’alumnes presents dins l’aula, tenint en compte les necessitats educatives específiques i els diferents factors personals i contextuals que son susceptibles d’interferir en els processos d’aprenentatge, on el principal objectiu, ha d’anar enfocat a promocionar un canvi transversal en la comunitat educativa, per tal de que l’educació, sigui l’eina clau pel desenvolupament integral de la totalitat dels alumnes. Per tal de garantir el dret a l’educació formal i a la inclusió dins el circuit ordinari des d’una perspectiva socioeducativa, és primordial que l’educació s’adapti i s’ajusti a les necessitats dels alumnes, per tant, hem de posar l’accent en aquells col·lectius o sectors de la població que presenten certes especificitats. Els infants i adolescents residents al Servei d’Acolliment Residencial Especial amb trastorns de conducta, tendeixen a ser un col·lectiu que presenta un alt risc de fracàs escolar, producte de certes variables com l’absentisme, la falta d’adaptació a les normes de convivència i un context familiar i sociocomunitari desfavorit . Partint d’aquestes premisses, la seva inclusió plena en els centres educatius ordinaris, s’ha convertit en un dels objectius prioritaris per tal d’afavorir el seu desenvolupament integral, del qual dependran factors essencials pels menors, com el seu benestar emocional, social, educatiu, la seva integració i els seu futur. Així, mitjançant aquest treball, es pretén incidir i valorar el desenvolupament dels recursos educatius ordinaris i/o específics per a joves que es troben en el circuit de protecció menors dins la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (CAIB). ca
dc.description.abstract [eng] Education is, without any doubt, a transformative and decisive tool to determine the optimal development of the citizens with the purpose of achieving an advanced, solidary, fair, egalitarian, and inclusive society. Despite the fact that the educational system has suffered notable advances, there is a real need to establish changes in our existing education policies. These changes become essential in order to respond and cover the diversity of students present in the classroom, taking into account the specific educational needs and the different personal and contextual factors that are likely to interfere with the learning processes, where the main objective must be focused on promoting a transversal change in the educational community, so that education is the key tool for the integral development of all students. In order to guarantee the right to formal education and inclusion in the ordinary circuit from a socio-educational perspective, it is essential that education is adapted and tailored to students’ needs, so we must put emphasize the work in those groups or sectors of the population that have certain specificities. Children and adolescents who are residents in the Special Residential Reception Service with Conduct Disorders, tend to be a group that it is at high risk of school failure as a result of certain variables such as absenteeism, lack of adaptation to the rules of coexistence, and a disadvantaged family and socio-community context. Based on these premises, their full inclusion in the ordinary schools has become one of the fundamental objectives in order to promote their integral development from which different essential factors will depend on, such as their emotional, social and educational well-being, their integration and their future. Thus, throughout this paper, it has been tried to make an emphasis and to evaluate the development of ordinary and / or specific educational resources for young people who are in the minor protection circuit within the Autonomous Community of the Balearic Islands (CAIB). ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 36 - Benestar i problemes socials.Treball social. Ajuda social. Vivenda. Assegurances ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Recursos educatius ca
dc.subject.other Àmbit de protecció menors ca
dc.subject.other Fracàs escolar ca
dc.subject.other Inclusió socioeducativa ca
dc.subject.other Education ca
dc.subject.other Educational resources ca
dc.subject.other Area of protection of minors ca
dc.subject.other School failure ca
dc.subject.other Socio-educational inclusion ca
dc.title Infància i adolescència tutelada amb problemes de conducta. Els processos d’adaptació i aprenentatge en els centres educatius ordinaris ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics