La gamificació, una eina que cal aprofitar

Show simple item record

dc.contributor Rosselló Ramon, Maria Rosa
dc.contributor.author García Martínez, María Esther
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2020-12-14T13:20:16Z
dc.date.available 2020-12-14T13:20:16Z
dc.date.issued 2020-12-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/154608
dc.description.abstract [cat] El següent treball pretén abordar la gamificació i tot el que comporta des d’una perspectiva eductiva, vist que aquesta estratègia va néixer en el món empresarial i posteriorment va ser adoptada en educació per assolir uns beneficis similars: millorar els resultats, incidint directament en la motivació i comportament dels participants. D’aquesta manera, s’entén la gamificació com una tècnica d’aprenentatge, que incorpora elements del joc en activitats desvinculades a aquest. Després de profunditzar en el concepte, amb la finalitat de conèixer els components que el conformen i les seves potencialitats, es plantegen dues propostes gamificades per a l’educació primària, que inclouen els ingredients adients que facilitin l’assoliment dels objectius plantejats. Ambdues estan dissenyades per ser treballades a sisè de primària, però una d’elles engloba continguts transversals, tractats en diferents sessions amb una temàtica d’espies, i l’altra se centra en una sola matèria i es du a terme en una sessió en la qual els alumnes s’endinsaran en la jungla de Jumanji. D’aquesta manera, es vol demostrar que aprendre pot ser divertit. ca
dc.description.abstract [eng] The following project aims to analyse gamification from an educative perspective. This strategy was born in the business world and later, it was adopted in education to achieve similar goals: improving results, directly affecting the motivation and behaviour of participants. That way, gamification is understood as a learning technique which incorporates elements of the game in activities unrelated to it. After delving into the concept, in order to know the components that make it up and their potential, two gamified proposals for primary education will be exposed. They include the appropriate ingredients that facilitate the achievement of their objectives. Both proposals are designed to be worked in the sixth grade. While one of them is based on spy’s topic, includes cross-curricular content, worked in different sessions. The other is focused on one subject and is carried out in a session where the students will enter the Jumanji jungle. In this way, the aim is to show that learning can be fun. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Gamificació ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Procés d’aprenentatge ca
dc.subject.other Joc ca
dc.subject.other Gamification ca
dc.subject.other Education ca
dc.subject.other Motivation ca
dc.subject.other Learning process ca
dc.subject.other Game ca
dc.title La gamificació, una eina que cal aprofitar ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics