[cat] Aquest treball tracta de la importància de la llengua oral i com introduir-la dins el món educatiu.
Fa molts d’anys que la llengua oral té un paper secundari sobre la llengua escrita. Aquest fet ha
provocat que els individus no tinguin la capacitat suficient per dur a terme una expressió i
comprensió oral adequades. Per tal de recuperar la presència i la pràctica de la llengua oral dins
l’escola, es pot introduir com un recurs didàctic per realitzar el procés d’ensenyamentaprenentatge de l’alumnat. És per aquest motiu que aquest treball se centra en dues parts. En
primer lloc, es basa a realitzar una recerca bibliogràfica per tenir coneixements sobre quina és
la importància de la llengua oral a l’actualitat, com treballar els continguts curriculars i
l’educació emocional a través de la llengua oral i finalment, què avaluar i com avaluar la llengua
oral. I en segons lloc, es realitza el desenvolupament d’un recurs didàctic, concretament, una
unitat didàctica que posa en pràctica tot el que s’ha obtingut en la recerca bibliogràfica anterior
amb l’objectiu de millorar la comunicació oral dels infants.
[eng] This work talks about the importance of oral language and how to introduce it in the educational
world. The oral language has had a secondary role over the written language for many years.
This fact has caused that the people do not have enough capacity to carry out an adequate
understanding and oral expression. To recover the presence and practice of the oral language
within the school, a didactic resource can be introduced to carry out the teaching-learning
process of the students. For this reason, this work focuses on two parts. First of all, it performs
a bibliographic search to obtain knowledge about the importance of oral language at present,
how to work the curricular contents and emotional education through it and, lastly, what to
evaluate and how to evaluate the oral language. Secondly, the development of a didactic
resource is carried out, in particular, a didactic unit that puts into practice everything that has
been obtained in the previous bibliographic search with the aim of improving children's oral
communication.