[cat] El present Treball de Fi de Grau pretén analitzar una popular eina digital de gestió de
l’aprenentatge: ClassDojo. Per poder portar a terme aquesta anàlisi, és necessari
contextualitzar els termes d’organització i gestió d’aula. Seguidament, es proposen certes
pautes perquè els docents puguin millorar aquesta gestió, una de les quals és l’ús de les
Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). A més, es detalla el concepte de
gamificació, una metodologia innovadora que fomenta la gestió escolar mitjançant l’ús
d’eines digitals. L’estudi fa una anàlisi amb profunditat de ClassDojo i permet veure les
limitacions amb relació a la seguretat de l’alumnat. Tot seguit es fa un estudi d’Edmodo,
ClassFlow, iDoceo i Additio com a plataformes alternatives a ClassDojo que es contrasten
exhaustivament per poder oferir una proposta segura als docents. Les conclusions apunten
que, atenent a la finalitat docent, iDoceo i ClassFlow són les millors alternatives.
[eng] This Final Degree Project pretends to analyze a popular digital learning management tool:
ClassDojo. In order to carry out this analysis, it is necessary to contextualize the terms of
organization and classroom management. Next, certain guidelines are proposed for teachers to
improve this management, one of which is the use of Information and Communication
Technologies (ICT). In addition, it also details the concept of gamification, an innovative
methodology that promotes school management through the use of digital tools. The study
makes an in-depth analysis of ClassDojo and allows to see the limitations in relation to
student security. It follows a study of Edmodo, ClassFlow, iDoceo and Additio as alternative
platforms to ClassDojo that are exhaustively contrasted in order to offer a safe proposal to
teachers. The conclusions point out that, in terms of the teaching objective, iDoceo and
ClassFlow are the best alternatives.