Estudi de la influència de les xarxes socials en la promoció d'hàbits alimentaris sostenibles: el cas de la reducció del consum de carn

Show simple item record

dc.contributor Pich Solé, Jordi
dc.contributor.author Vera Cladera, Josep
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-06-21T11:48:18Z
dc.date.available 2021-06-21T11:48:18Z
dc.date.issued 2021-06-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155597
dc.description.abstract [cat] Nombroses evidències científiques assenyalen els beneficis sobre la preservació del medi ambient i la salut personal que comportaria una reducció dràstica de la producció industrial de carn, així com de la seva progressiva substitució pel consum de proteïnes d’origen vegetal (Willett et al., 2019) . Amb tot, bona part de la població, o bé desconeix la problemàtica, o bé mostra reticències de diversa índole a l'hora de modificar els seus hàbits alimentaris, on la carn hi juga un paper nutritiu fonamental. Avui dia però hom pot disposar de molta informació i material sobre el consum d’aliments i el seu impacte sobre la salut, la sostenibilitat i el benestar animal que són divulgats a través de les xarxes socials. En elles hi trobem “influencers” que recomanen dietes vegetarianes o veganes, així com proporcionen accés a nombrosos documents audiovisuals basats en evidències científiques sobre aquesta problemàtica. Pot resultar així interessant tenir en consideració aquests dos elements mediàtics com a un recurs important per influenciar un canvi d'hàbits alimentaris en la majoria de la població. Per aquesta raó, en el present treball es du a terme una revisió sobre la psicologia i la difusió del vegetarianisme, analitzant-se també quines són les claus psicològiques per tal de què les xarxes tinguin una influència social efectiva en la promoció d’hàbits alimentaris més saludables i sostenibles. Ens centrarem aquí en l’objectiu de la reducció de carn. S’ha procedit igualment a fer un recull del gruix de documentals que tracten de sensibilitzar sobre hàbits alimentaris saludables, les pràctiques de producció d’aliments insostenibles i el maltractament animal, usualment associat aquest al sistema de producció industrial intensiva de carn per satisfer una demanda creixent a nivell mundial. Finalment, en funció d’aquestes evidències, s’apunten una sèrie de conclusions sobre el paper positiu que poden arribar a jugar les xarxes socials i els documents audiovisuals en la tasca divulgativa dels coneixements científics que, des de les ciències de la salut, les ciències ambientals i les ciències del comportament, se’ns donen sobre els beneficis de la reducció del consum de carn i l’increment del consum de proteïnes d’origen vegetal, preferentment de producció local, estacional i ecològica. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject.other Xarxes Socials ca
dc.subject.other Divulgació ca
dc.subject.other Influencia Social ca
dc.subject.other Benestar ca
dc.subject.other Sostenibilitat ca
dc.title Estudi de la influència de les xarxes socials en la promoció d'hàbits alimentaris sostenibles: el cas de la reducció del consum de carn ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics