[cat] El present treball pretén aportar una visió general i sintetitzada de l'evolució de la història de la
dona al llarg del temps. D'aquesta forma es podrà tenir una visió cronològica del seu paper canviant en
cada etapa de la humanitat. El que se cerca amb aquest marc teòric és mostrar als lectors la part silenciada
i oblidada de la història, amb l'objectiu de transmetre aquesta a les generacions actuals i vinents per
poder arribar a aconseguir un món igualitari per tots els habitants. A més, es recolliran de l'oblit tot un
conjunt de dones que, gràcies a la seva valentia i lluita incansable, van aconseguir que les dones i nines
de l'actualitat gaudesquin de tot un conjunt de drets. Així, les generacions femenines podran gaudir de
grans referents que les ajudaran a sentir-se lliures i capaces d'arribar on vulguin.
Pel que respecta a la part didàctica s'ha elaborat un apartat dedicat a la recopilació de material
didàctic disponible. Així, tota la comunitat educativa podrà emprar-la amb la intenció d’educar en
igualtat i coeducació als infants tant a casa com a l'escola. A més, jo mateixa he elaborat el meu propi
dossier didàctic destinat als i les alumnes amb el qual es treballa la biografia de les dones exposades al
marc teòric, i també, tota una sèrie d'activitats per conèixer-les en més profunditat.
[eng] The present coursework aims to provide an overview and a summary of the evolution of
women's history over time. In this way it will be possible to have a chronological vision of its changing
role in each stage of humanity. What is sought with this theoretical framework is to show readers the
silenced and forgotten part of the story, with the aim of transmitting this to current and future generations
in order to achieve an egalitarian world for all inhabitants. In addition, a whole group of women will be
collected from oblivion who, thanks to their courage and tireless struggle, managed to ensure that today's
women and children enjoy a whole set of rights. Thus, the female generations will be able to enjoy great
mentors that will help them feel free and able to get where they want.
With regard to the most didactic part, a section dedicated to the collection of available teaching
material has been prepared. In this way, the whole educational community will be able to use it with the
intention of educating children in equality and co-education both at home and at school. Besides, I have
drawn up my own teaching dossier for students who work with the biography of women exposed to the
theoretical framework and also, a whole series of activities to get to know them in depth.