Observació i anàlisi d’estratègies escolars que s’utilitzen dintre i fora de les aules d’Educació Primària amb alumnes que presenten TEA

Show simple item record

dc.contributor Rodríguez Rodríguez, Rosa Isabel
dc.contributor.author Gómez Pros, Cristina
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-10-14T10:07:33Z
dc.date.available 2021-10-14T10:07:33Z
dc.date.issued 2021-10-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155853
dc.description.abstract [cat] El Trastorn de l’Espectre Autista (TEA), avui en dia, es troba molt present a les aules d’Educació Primària, per aquest motiu és important donar visibilitat i conscienciar a la societat d’aquest i aconseguir que es deixi de concebre com un estigma social. Per això el següent treball de fi de grau consisteix a realitzar una observació i anàlisi sobre les estratègies escolars que es duen a dintre i fora de l’aula, a un centre educatiu de Mallorca, amb alumnes que presenten Trastorn de l’Espectre Autista. A la vegada, es pretén conèixer quines són les característiques principals d’aquest trastorn, fer un estudi sobre cinc alumnes que ho presenten, realitzar entrevistes als tutors d’aquests infants, a l’equip de suport i a una psicòloga externa a l’escola, per tal de determinar quin tipus de suport s’ofereix i quines estratègies són les més efectives per treballar les executives, mentalistes i d’autoregulació emocional, de la mateixa manera que desenvolupar el seu potencial al màxim. ca
dc.description.abstract [eng] Nowadays, Autism Spectrum Disorder (ASD) is very present in Primary Education classrooms. Due to this, it is important to give it visibility and raise awareness about it, as well as stop considering it as a social stigma. This is why the next final project consists of making an observation and analysis of the school strategies that are carried out in and out of the classroom, in an educational center in Mallorca, in which there are students with Autism Spectrum Disorder. At the same time, the aim is to find out the main characteristics of this disorder, to carry out a study on five students who present it and to conduct interviews with these children’s tutors, the support team and an outside psychologist, in order to determine what kind of support is offered and the most effective strategies for working executives, mentalists and emotional selfregulation, in the same way as developing their full potential ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other TEA ca
dc.subject.other trastorn ca
dc.subject.other estratègies ca
dc.subject.other Educació Primària ca
dc.subject.other habilitats mentalistes ca
dc.subject.other habilitats executives ca
dc.subject.other habilitats de conducta ca
dc.subject.other ASD ca
dc.subject.other Disorder ca
dc.subject.other Strategies ca
dc.subject.other Primary Education ca
dc.subject.other Mentalist Skills ca
dc.subject.other Executive Skills ca
dc.subject.other Behavioral Skill ca
dc.title Observació i anàlisi d’estratègies escolars que s’utilitzen dintre i fora de les aules d’Educació Primària amb alumnes que presenten TEA ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics