Estratègies didàctiques en els mestres per influenciar en la motivació de l’alumnat en Educació Física

Show simple item record

dc.contributor Muntaner Mas, Adrià
dc.contributor.author Bennàsar López, Alberto
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-10-15T08:17:57Z
dc.date.available 2021-10-15T08:17:57Z
dc.date.issued 2021-10-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155857
dc.description.abstract [cat] El grau de motivació de l’alumnat d’Educació Primària és un factor molt determinant perquè els mestres puguin desenvolupar sessions significatives i de qualitat. Dins l’àrea d’Educació Física, la motivació és un component essencial, ja que, depenent del grau de motivació de l’alumnat, l’execució de les activitats i jocs és a dir de la competència motriu i en el temps d’activitat física, és a dir, en el temps de compromís motor (TCM), seran de major o menor qualitat per part de l’alumnat. A més, l’escassa investigació científica i el baix nivell de motivació de l’alumnat d’Educació Primària dins l’àrea d’Educació Física, mostra la necessitat de confirmar aquest nivell a partir d’assajos controlats i ben dissenyats. Per aquest motiu, en el present Treball de Fi de Grau (TFG), s’elabora una anàlisi del grau de motivació d’un grupclasse concret i, posteriorment, arribar a l’objectiu d’aquest TFG, el qual és revisar i conèixer les estratègies didàctiques més adients per augmentar la motivació de l’alumnat. Cal destacar que els principals components de la motivació foren mesurats mitjançant l’instrument avaluatiu AMPET i, els resultats obtinguts en aquest estudi, es comparen amb un altre estudi que es va realitzar sobre el grau de motivació de l’alumnat. De forma general, el principal resultat i conclusió va ser: les estratègies didàctiques seleccionades per augmentar la motivació de l’alumnat que va participar en aquest estudi foren molt eficaces, encara que s’ha de tenir en compte les diferències de gènere i les característiques tant del centre educatiu on es dugui a terme l’estudi com de l’alumnat que hi participa en ell. ca
dc.description.abstract [eng] The degree of motivation of Primary Education students is a very determining factor for teachers to be able to develop meaningful and quality sessions. Within the area of Physical Education, motivation is an essential component, since, depending on the degree of motivation of the students, the execution of the activities and games of the motor competence and in the time of physical activity, that is, in the time of motor engagement (TCM), will be of greater or lesser quality on the part of the students. In addition, the lack of scientific research and the low level of motivation of Primary Education students in Physical Education, shows the need to confirm this level from controlled and well-designed trials. For this reason, in the present Final Degree Project (TFG), an analysis is made of the degree of motivation of a specific group-class and, subsequently, to reach the objective of this TFG, which is to review and to know the most suitable didactic strategies to increase the motivation of the students. It should be noted that the main components of motivation were measured using the AMPET assessment instrument and 4 the results obtained in this study are compared with another study conducted on the degree of motivation of students. In general, the main result and conclusion was: didactic strategies selected to increase the motivation of the students who participated in this study were very effective, although gender differences and the characteristics of both the school where the study is carried out must be considered as of the students who participate in it. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Educació Física ca
dc.subject.other competència motriu ca
dc.subject.other estratègies motivacionals ca
dc.subject.other motivació ca
dc.title Estratègies didàctiques en els mestres per influenciar en la motivació de l’alumnat en Educació Física ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics