Aprenentatge Basat en Jocs, aprendre és inevitable

Show simple item record

dc.contributor Olivares Garcia, Cristina
dc.contributor.author Berruezo Guillamón, Pedro
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-10-21T11:51:43Z
dc.date.available 2021-10-21T11:51:43Z
dc.date.issued 2020-02-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155908
dc.description.abstract [cat] El joc és un mecanisme que desperta curiositat sobre l'ésser humà i ens permet adquirir capacitats imprescindibles durant tota la vida. En aquest treball s'exposa la idea d'introduir jocs a l'aula d'un centre educatiu per tal d'aconseguir un aprenentatge per part de l'alumne. En particular, està centrat en jocs que motiven l'aprenentatge de l'àmbit lògic i matemàtic i, per tant, enfocats per portar, especialment, a una aula de matemàtiques de secundària. En aquest treball s'explica en què consisteix la metodologia ABJ i com fer-ho per aplicar-la a una aula. Entre d'altres, s'explica la diferència entre ABJ i ludificació, dos conceptes que es confonen habitualment, els avantatges i inconvenients a l'hora de portar a terme l'ABJ dins una aula i alguns dels fonaments psicològics que li donen suport. L'objectiu principal del treball, és presentar un recull de jocs per tal de poder portar, a diferents nivells d'una aula de matemàtiques de secundària, i facilitar així l'ús d'aquesta metodologia a docents que encara no la coneguin. La selecció de jocs que es proposa conté diferents propostes que es poden dur a l'aula amb diferents objectius i sobretot, i més important, per treballar continguts diferents. Finalment, comentar també que al llarg del treball es presenten algunes de les pautes recomanables per crear o reinventar un joc per portar-lo posteriorment a l'aula. A més, per facilitar aquesta tasca a futurs docents, es presenta un petit recull de jocs, no analitzats dins aquest treball, de cara a que altres docents puguin usar-los directament a l'aula o agafar idees per fer el seu propi joc per aplicar la metodologia ABJ. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.subject.other Metodologia ca
dc.subject.other ABJ ca
dc.subject.other Ludificació ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Jocs ca
dc.title Aprenentatge Basat en Jocs, aprendre és inevitable ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T10:58:26Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics