dc.contributor |
Olivares Garcia, Cristina |
|
dc.contributor.author |
Berruezo Guillamón, Pedro |
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2021-10-21T11:51:43Z |
|
dc.date.available |
2021-10-21T11:51:43Z |
|
dc.date.issued |
2020-02-14 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/155908 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El joc és un mecanisme que desperta curiositat sobre l'ésser humà i ens permet
adquirir capacitats imprescindibles durant tota la vida. En aquest treball s'exposa
la idea d'introduir jocs a l'aula d'un centre educatiu per tal d'aconseguir un
aprenentatge per part de l'alumne. En particular, està centrat en jocs que motiven
l'aprenentatge de l'àmbit lògic i matemàtic i, per tant, enfocats per portar,
especialment, a una aula de matemàtiques de secundària.
En aquest treball s'explica en què consisteix la metodologia ABJ i com fer-ho per
aplicar-la a una aula. Entre d'altres, s'explica la diferència entre ABJ i ludificació,
dos conceptes que es confonen habitualment, els avantatges i inconvenients a
l'hora de portar a terme l'ABJ dins una aula i alguns dels fonaments psicològics
que li donen suport.
L'objectiu principal del treball, és presentar un recull de jocs per tal de poder
portar, a diferents nivells d'una aula de matemàtiques de secundària, i facilitar
així l'ús d'aquesta metodologia a docents que encara no la coneguin. La selecció
de jocs que es proposa conté diferents propostes que es poden dur a l'aula amb
diferents objectius i sobretot, i més important, per treballar continguts diferents.
Finalment, comentar també que al llarg del treball es presenten algunes de les
pautes recomanables per crear o reinventar un joc per portar-lo posteriorment a
l'aula. A més, per facilitar aquesta tasca a futurs docents, es presenta un petit
recull de jocs, no analitzats dins aquest treball, de cara a que altres docents
puguin usar-los directament a l'aula o agafar idees per fer el seu propi joc per
aplicar la metodologia ABJ. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
51 - Matemàtiques |
ca |
dc.subject |
79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports |
ca |
dc.subject.other |
Metodologia |
ca |
dc.subject.other |
ABJ |
ca |
dc.subject.other |
Ludificació |
ca |
dc.subject.other |
Matemàtiques |
ca |
dc.subject.other |
Jocs |
ca |
dc.title |
Aprenentatge Basat en Jocs, aprendre és inevitable |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2021-06-30T10:58:26Z |
|