Els jocs tradicional per treballar els continguts del currículum de matemàtiques a l’Educació Primària.

Show simple item record

dc.contributor Petro Balaguer, Ana Belén
dc.contributor.author Grimalt Isern, Aina Maria
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-10-22T06:21:21Z
dc.date.available 2021-10-22T06:21:21Z
dc.date.issued 2021-10-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155909
dc.description.abstract [cat] L’objectiu principal d’aquest Treball de Fi de Grau resideix en l’aplicació dels jocs tradicionals dins les aules de matemàtiques. És important tenir clars els conceptes que es treballen durant el present document, ja que molts de cops, tenim interioritzats que els jocs únicament ens serveixen per matar els temps morts dins les aules, però deixam de banda tots els seus beneficis i totes les seves utilitats com a eina d'ensenyament. Com podem veure en el títol d'aquest, durant el treball, s'han adaptat els continguts del currículum de matemàtiques a diferents jocs tradicionals, concretament s'han adaptat continguts del Bloc 2: nombres, del segon cicle d'Educació Primària. A més d'aquesta proposta, podem veure les diferents definicions, classificacions i característiques que han anat fent els diferents autors enfront dels jocs i dels jocs tradicionals. Per altra banda, es parla de quina ha de ser l'actitud del mestre quan es posen en pràctica aquests tipus d'aprenentatge mitjançant el joc, i quin és el seu paper dins les aules. També es pot veure la similitud que hi ha entre els jocs i les matemàtiques a més d'efectes que suposen aquests dins les aules. Pel que fa a la proposta didàctica, s'han adaptat una sèrie de jocs tradicionals, s'ha tingut en compte que aquests jocs es puguin adaptar a tots els infants, treballin els continguts i que siguin jocs inclusius ca
dc.description.abstract [eng] The main objective of this Final Degree Project lies in the application of traditional games in mathematics classrooms. On the one hand, it is important to be clear about the concepts that are worked on during this text. As many times we have a different vision of what are games really serve us for spend time in the classroom, but we do not realize which are their benefits and all the utilities as teaching tools As we can see in the title, during the work, the contents of maths curriculum have adapted to different traditional games, in particularly the contents of Bloc 2: numbers, of the second cycle of Primary Education. Moreover, we can see the different definitions, classifications and characteristics that the different authors have done in front of plays and traditionals plays. On the other hand, it talks about how the teacher’s attitude should be when this type of learning is put in practice, and what this role is in the classrooms. Regarding the didactic proposal, we can see the similarity between plays and mathematics and effects caused by these plays inside the classrooms. It has adapted a number of traditional plays and it has been taking into account that these games can be adapted to all children, that they work on the concepts and that they are inclusive games. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other joc ca
dc.subject.other tradicional ca
dc.subject.other matemàtiques ca
dc.subject.other nombres ca
dc.subject.other continguts ca
dc.subject.other games ca
dc.subject.other traditional ca
dc.subject.other mathematics ca
dc.subject.other numbers ca
dc.subject.other contents ca
dc.title Els jocs tradicional per treballar els continguts del currículum de matemàtiques a l’Educació Primària. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics