Anàlisi d’una proposta innovadora des d’una perspectiva inclusiva: els Ambients d’Aprenentatge

Show simple item record

dc.contributor Rodríguez Rodríguez, Rosa Isabel
dc.contributor.author Segura Reguera, Francisca
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-11-02T11:45:49Z
dc.date.available 2021-11-02T11:45:49Z
dc.date.issued 2021-11-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156008
dc.description.abstract [cat] Actualment l'educació s'enfronta a nous reptes enfocats cap a la inclusió i la innovació educativa, els quals tenen per objectiu transformar les pràctiques pedagògiques que discriminen, segreguen i exclouen cert alumnat. Aquesta necessitat de canvi ens duu a repensar l’educació i a incorporar estratègies metodològiques i organitzatives que fomenten i permeten la presència, la participació i el progrés de tot l'alumnat. D'aquestes alternatives sorgeixen els Ambients d'Aprenentatge, mètode el qual l'alumne esdevé constructor i protagonista del seu aprenentatge. En el present treball ens centrem en aquest mètode innovador apropant-nos mitjançant una experiència real d'una escola que la desenvolupa, i dur a terme una anàlisi en profunditat, a través d'entrevistes, qüestionaris i observacions, dels aspectes que configuren els Ambients d'Aprenentatge. A més, analitzar aquesta metodologia com a una estratègia afavoridora per a la inclusió. I finalment, a partir de la informació analitzada, es presenta un decàleg amb els elements clau que cal tenir en compte per a implementar els Ambients d'Aprenentatge.
dc.description.abstract [eng] Education is currently facing new challenges aimed at inclusion and educational innovation, which aim to transform pedagogical practices that discriminate, divide and exclude certain students. This need for change leads us to rethink education and to incorporate methodological and organisational strategies that encourage and allow the presence, participation and progress of all students. These alternatives arise from Learning environments, which means that the learner becomes a constructor and the protagonist of their learning. In this work, we focus on this innovative method by drawing on a real experience of a school that develops it, and carrying out an in-depth analysis, through interviews, questionnaires and observations, of the aspects that make up the Learning Environments. In addition, analyse this methodology as a favourable inclusion strategy. And finally, from the information analyzed, a decalogue is presented with the key elements to be taken into account in order to implement learning environments.
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Ambients d’Aprenentatge ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Atenció a la diversitat ca
dc.subject.other DUA ca
dc.subject.other Learning environments
dc.subject.other Inclusion
dc.subject.other Attention to diversity
dc.subject.other UAD
dc.title Anàlisi d’una proposta innovadora des d’una perspectiva inclusiva: els Ambients d’Aprenentatge ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics