| dc.contributor | Escoda Trobat, Marta | |
| dc.contributor.author | Guix Jordà, Marta | |
| dc.date | 2020 | |
| dc.date.accessioned | 2021-11-11T13:18:36Z | |
| dc.date.available | 2021-11-11T13:18:36Z | |
| dc.date.issued | 2020-02-25 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/156109 | |
| dc.description.abstract | [cat] Hi ha una realitat oculta que viuen les dones amb diversitat funcional, la qual s'amaga en la doble discriminació per motiu de gènere i per motiu de discapacitat. Cal doncs, conèixer aquesta situació i prevenir-la des de les primeres etapes de la infància. En aquest camí per educar des de la coeducació i l'atenció a la diversitat, la perspectiva i les metodologies utilitzades hi juguen un paper molt important. El present treball, primerament analitza els paradigmes teòrics i legals que articulen la situació actual dels centres educatius de les Illes Balears en matèria de coeducació i l'atenció a la diversitat. Posteriorment es planteja l'educació en valors, des de la perspectiva grupal i comunitària, com a estratègia per construir espais de socialització que fomentin la tolerància vers la diferència. Finalment es presenta el programa TOTHOM, una proposta d'intervenció educativa que busca donar resposta a la necessitat de treballar conjuntament l'atenció a la diversitat i la coeducació. Està pensat per ser desenvolupat en un centre d'educació primària, per sensibilitzar des de la infància, i l'agent encarregat de dur-lo a terme és el Professor Tècnic de Serveis a la Comunitat. La proposta pràctica, posa a disposició dels centres educatius un programa per prevenir el rebuig a la diferència. La proposta s'articula des de la intervenció individual i grupal, s'aposta pel treball en xarxa i comunitari, obrint les portes dels centres educatius als recursos comunitaris de la zona. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject.other | Inclusió | ca |
| dc.subject.other | Atenció a la diversitat | ca |
| dc.subject.other | Coeducació | ca |
| dc.subject.other | Teoria de la interseccionalitat | ca |
| dc.subject.other | Professor tècnic de serveis a la comunitat | ca |
| dc.title | Programa TOTHOM: una proposta d’inclusió i coeducació per reduir la doble discriminació per motiu de gènere i discapacitat | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2021-06-30T10:58:34Z |