Desarrollo educativo de personas adoptadas. Revisión e investigación bibliográfica

Show simple item record

dc.contributor Flexas Oliver, Albert
dc.contributor.author Gomila Moriel, Noelia
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-11-23T13:49:03Z
dc.date.available 2021-11-23T13:49:03Z
dc.date.issued 2021-11-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156234
dc.description.abstract [eng] In this Final Degree Project we deal with adoption from the field of education, asking ourselves how the adopted child experiences it, whether he/she would require any educational support and, above all, how the subject of adoption has been dealt with in educational centres – referring to the presence or absence of training for teachers and the adaptation to adoption in the educational context –. In order to resolve these questions, a bibliographical review was carried out, complemented with the help of real testimonies of adopted people. Thus, the combination of the two has allowed us to learn much more about the reality of adoption - investigating in the educational field -, leading us, with this, to the realisation of a proposal for the educational inclusion of people who have been adopted and are in schools at different educational levels - always in the context of the Spanish Educational System –. ca
dc.description.abstract [spa] En el presente Trabajo Fin de Grado tratamos la adopción desde el ámbito de la educación, preguntándonos cómo lo vive el/la niño/a adoptado/a, si requeriría de algún apoyo educativo y, sobre todo, cómo se ha tratado el tema de la adopción en los centros educativos – refiriéndonos con ello a la presencia o ausencia de formación de los docentes y de la adaptación de la adopción en el contexto educativo –. Para la resolución de tales cuestiones, se ha realizado una revisión bibliográfica que se ha complementado con la ayuda de testimonios reales de personas que han vivido la adopción en primera persona. Así, la unión de ambos nos ha permitido conocer mucho más sobre la realidad de la adopción – indagando en el ámbito educativo – conduciéndonos, con ello, a la realización de una propuesta para la inclusión educativa de personas que han sido adoptadas y se encuentran dentro de los centros escolares de los distintos niveles educativos – siempre en el contexto del Sistema Educativo Español –. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso spa ca
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Desarrollo ca
dc.subject.other educativo ca
dc.subject.other adopción ca
dc.subject.other adaptación ca
dc.subject.other escuela ca
dc.subject.other Development ca
dc.subject.other educational ca
dc.subject.other adoption ca
dc.subject.other adaptation ca
dc.subject.other school ca
dc.title Desarrollo educativo de personas adoptadas. Revisión e investigación bibliográfica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics