La comprensió lectora a infants amb Trastorn Específic del Llenguatge

Show simple item record

dc.contributor Aguilar Mediavilla, Eva María
dc.contributor.author Reus Martínez, Milagros
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-11-25T08:17:49Z
dc.date.available 2021-11-25T08:17:49Z
dc.date.issued 2021-11-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156245
dc.description.abstract [cat] La lectura és un procés complex que va més enllà de la conversió grafema i fonema, ja que aquesta capacitat no implica una posterior comprensió. El procés de lectura té els seus inicis quan l’infant comença a parlar, sent el llenguatge oral la base de la posterior adquisició de l’habilitat lectora. Quan un infant presenta alguna dificultat en el llenguatge oral, aquesta dificultat pot afectar a la resta d’àrees del llenguatge. Aquest és el cas dels infants amb Trastorn Específic del Llenguatge, un trastorn d’etiologia poc clara en el qual els nins presenten dificultats en l’adquisició del llenguatge sense presentar dificultats en altres àrees. En el següent treball realitzarem una revisió teòrica de diferents estudis que analitzen la capacitat de comprensió lectora i decodificació a infants amb TEL de parla castellana i anglesa. Els resultats assenyalen la persistència pel que fa a les dificultats lectores tant en llengua castellana com en llengua anglesa. Els infants amb TEL continuen amb un rendiment lector baix en finalitzar l’Educació Primària. No succeeix el mateix amb la decodificació a la llengua castellana on aquestes dificultats pareixen desaparèixer a mesura que l’infant creix, a diferència de la llengua anglesa on sí que persisteixen. L’estudi de la capacitat lectora en infants amb TEL és un estudi marcat per l’heterogeneïtat dels infants, fet que dificulta la seva anàlisi. Per això, és important continuar amb la realització d’estudis evolutius per tal extreure conclusions de les capacitats esmentades i així poder determinar les millors estratègies d’ajuda pels infants ca
dc.description.abstract [eng] Reading is more than converting a grapheme into a phoneme. The ability to convert doesn’t imply reading comprehension. The reading process begins when the child starts to speak, this means that oral language is the beginning of reading comprehension. When a child has an oral language 5 difficulty, this difficulty can affect other areas. This happens with children with Specific Language Impairment, a disorder that presents an unclear etiology and children don’t have other types of difficulties such as neurological or cognitive. In this paper, we will review several studies of reading comprehension and decoding in Spanish and English children with SLI. The results show how the reading comprehension difficulties continue at the end of Primary Education in both languages. It doesn’t happen with the ability of decoding, the Spanish children’s difficulties decoding disappears but in the English Language the difficulties continue. The profile of children with SLI is a heterogeneous profile and for this reason, the analysis is complicated. It’s important to keep working in evolutive studies in order to draw better conclusions and strategies. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Comprensió lectora ca
dc.subject.other decodificació ca
dc.subject.other TEL ca
dc.subject.other llenguatge ca
dc.subject.other dificultats del llenguatge ca
dc.subject.other Reading comprehension ca
dc.subject.other decoding ca
dc.subject.other SLI ca
dc.subject.other language ca
dc.subject.other language impairment ca
dc.title La comprensió lectora a infants amb Trastorn Específic del Llenguatge ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics