Anàlisi dels mètodes d’intervenció comunicativa en alumnes amb Trastorn de l’Espectre Autista

Show simple item record

dc.contributor Aguilar Mediavilla, Eva María
dc.contributor.author Vanrell Alzamora, Maria Magdalena
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-11-25T11:02:03Z
dc.date.available 2021-11-25T11:02:03Z
dc.date.issued 2021-11-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156256
dc.description.abstract [cat] El Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) apareix durant la infància i perdura tota la vida, presentant dificultats en les activitats i els comportaments pautats, i dificultats de comunicació i llenguatge, sobretot en l’àmbit pragmàtic; la qual cosa repercuteix en les relacions i la interacció social amb la resta. El següent treball té l’objectiu d’analitzar quatre metodologies que s’utilitzen a les aules dels centres educatius (SAAC, TEACCH, PECS i PEANA) per determinar quines presenten més evidència científica i, en conseqüència, més eficàcia per ajudar a millorar i desenvolupar el llenguatge dels alumnes TEA. Per poder dur a terme aquesta revisió, que s’ha basat en els ítems establerts segons la declaració PRIMSA, s’han analitzat els articles i documents trobats a les bases de dades de Google Académico i Dialnet. Els resultats obtinguts ens indiquen que el mètode TEACCH, els SAAC i els PECS presenten una base teòrica que garanteix la seva utilitat per treballar el llenguatge amb els alumnes TEA; ajudant-los en l’adquisició de vocabulari i el seguiment de rutines pautades i potenciant l’aprenentatge a partir d’imatges i pictogrames. El PEANA, en canvi, no presenta cap evidència científica que pugui demostrar la seva validesa i utilitat per treballar el llenguatge en alumnes diagnosticats amb TEA. ca
dc.description.abstract [eng] Autism Spectrum Disorder (ASD) appears during childhood and lasts throughout life, presenting difficulties in activities and patterned behaviours, and communication and language difficulties, especially in the pragmatic area; which has repercussions on relationships and social interaction with others. The following work aims to analyse four methodologies used in the classrooms of educational centres (SAAC, TEACCH, PECS and PEANA) to determine which have more scientific evidence and, consequently, more effectiveness in helping to improve and develop the language of students with ASD. In order to carry out this review, which was based on the items established according to the PRIMSA statement, the articles and documents found in the Google Scholar and Dialnet databases were analysed. The results obtained indicate that the TEACCH method, the SAACs and the PECS have a theoretical basis that guarantees their usefulness for working on language with students with ASD, helping them to acquire vocabulary and follow routines and promoting learning based on images and pictograms. PEANA, on the other hand, does not present any scientific evidence that can demonstrate its validity and usefulness for working on language in students diagnosed with ASD. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Trastorn de l’Espectre Autista ca
dc.subject.other intervenció ca
dc.subject.other llenguatge ca
dc.subject.other anàlisi ca
dc.subject.other Autism Spectrum Disorder ca
dc.subject.other intervention ca
dc.subject.other language ca
dc.subject.other analysis ca
dc.title Anàlisi dels mètodes d’intervenció comunicativa en alumnes amb Trastorn de l’Espectre Autista ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics