Història de la dona: una proposta didàctica per 4t d'ESO

Show simple item record

dc.contributor Serra Busquets, Sebastià
dc.contributor.author Colom Ordinas, Bàrbara
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-12-21T08:30:55Z
dc.date.available 2021-12-21T08:30:55Z
dc.date.issued 2020-06-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156511
dc.description.abstract [cat] El treball introdueix la història de la dona com a part destacada de les ciències socials. Durant les darreres dècades s’ha posat especial interès en l’estudi de la dona i allò que fa referència a ella durant la història. Aquest interès i els avanços que s’han fet no es veuen reflectits en el currículum d’ESO ni acompanyen els canvis socials que afecten a l'alumnat. A partir del currículum de 4t d’ESO, es fa una proposta de possibles temes referents a la dona, que es poden treballar conjuntament amb el temari del curs. S’ha establert una proposta de programació del temari on s’incorpora un apartat sobre història de la dona i una activitat per consolidar el contingut en cada tema. Així, el treball inclou, punts introductoris sobre la dona i la seva incorporació a la docència i una proposta d’estructura del temari de 4t d’ESO, amb la incorporació d’apartats sobre història de gènere en cada tema i d’activitats al respecte. Posteriorment, es tractaran les principals característiques de les metodologies emprades per dur a terme les activitats proposades i un sistema d’avaluació. Es plantegen una sèrie de consideracions generals per tal de poder avaluar les activitats proposades. ca
dc.description.abstract [eng] This paper introduces the women’s history as a prominent part of the social sciences. In recent decades, special interest has been placed in the study of women and what refers to them throughout history. This interest and the progress that has been made is not reflected in the ESO curriculum nor does it accompany the social changes that affect students. We have made a proposal, based on the 4th ESO curriculum, with possible topics related to women, which can be worked on together with the course syllabus.We have made a programming proposal which includes a section on women’s history and an activity to consolidate the content in each topic. Thus, the work includes, introductory points on women history and their incorporation into teaching and a proposal for the structure of the 4th ESO syllabus, with the incorporation of sections on gender history in each subject and activities in this regard. Subsequently it also contain the main characteristics of the methodologies used to carry out the proposed activities and an evaluation system will be discussed. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Història de la dona ca
dc.subject.other Història social ca
dc.subject.other Segon cicle d’ESO ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en el pensament ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.title Història de la dona: una proposta didàctica per 4t d'ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:02:33Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics