"Gener, febrer, quarantena, desembre" Folklore i mems: una proposta didàctica en temps de pandèmia

Show simple item record

dc.contributor Munar Munar, Felip
dc.contributor.author Juan Sitjar, Maria Magdalena
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-10T08:22:24Z
dc.date.issued 2020-06-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156581
dc.description.abstract [cat] El Decret 34/2015, de 15 de maig, pel qual s’estableix el currículum de l’educació secundària obligatòria a les Illes Balears, desenvolupa les prescripcions de l’assignatura Llengua Catalana i Literatura en aquesta etapa. Un dels trets que caracteritzen l’ensenyament de la matèria és la voluntat de donar un enfocament comunicatiu a l’ensenyament de llengües. De comunicació, n’hi ha de molts tipus. Un d’aquests tipus és la comunicació folklòrica. El concepte de comunicació folklòrica, desenvolupat pels estudiosos del folklore, no es preveu de manera explícita en el currículum. No obstant això, a partir d’un seguit de justificacions i teories que en aquest treball es presenten, es pot demostrar que hi pot encaixar a la perfecció. Així, partint d’un bloc teòric en què es desenvolupen tots els aspectes i requisits que giren entorn de la teoria del folklore i del marc legal que subjecta l’ensenyament de llengua catalana i literatura a l’ESO, s’ha dissenyat una proposta didàctica orientada a l’ensenyament de la matèria a partir de la comunicació folklòrica. Una de les configuracions artístiques que s’adapten a aquest tipus de comunicació és el mem. Els mems, aquelles imatges de to humorístic que acompanyades de text circulen amb tanta facilitat pels dispositius electrònics, esdevenen un recurs més per a assolir els objectius i les competències clau fixades en una proposta didàctica dirigida a alumnes de 4t d’ESO. El moment d’excepcionalitat de pandèmia mundial en què s’ha elaborat el treball mena a adaptar-se a les circumstàncies socials i personals dels alumnes. En aquest sentit, les tecnologies de la informació i la comunicació esdevenen una eina clau i imprescindible per a poder afrontar noves metodologies d’ensenyament. Inspirar-se en un confinament ha permès constatar la necessitat de formar-se prenent com a horitzó les noves maneres d’ensenyar llengua i literatura. En definitiva, el treball dissenya una proposta didàctica en què a través de mems i formulacions d’unes activitats específiques es pretén la consecució dels objectius i competències plantejades per a alumnes de 4t d’ESO. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Llengua i literatura catalanes ca
dc.subject.other folklore ca
dc.subject.other comunicació folklòrica ca
dc.subject.other enfocament comunicatiu de la llengua ca
dc.subject.other mems ca
dc.title "Gener, febrer, quarantena, desembre" Folklore i mems: una proposta didàctica en temps de pandèmia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:02:59Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics