El patrimoni local com a recurs educatiu. Propostes didàctiques per a treballar el patrimoni de Sa Pobla amb l’alumnat de secundària.

Show simple item record

dc.contributor Pons Bosch, Jordi
dc.contributor.author Rebassa Gelabert, Sandra Adriana
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-14T08:05:36Z
dc.date.issued 2020-06-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156738
dc.description.abstract [cat] El present estudi mostra la viabilitat de treballar les Ciències Socials a partir del patrimoni i la història local, mitjançant propostes pedagògiques vinculades als itineraris didàctics. La situació actual de l’educació formal vers el patrimoni cultural no és quelcom encoratjador, en tant i en quant és considerat com un element auxiliar al currículum de les ciències socials i, quan es inclòs, el tractament és descontextualitzat, a través de recursos distants i amb poc vincle amb l’alumnat. Per això, les tres propostes parteixen de la idea de treballar el patrimoni cultural local i proper com a eina i exemple del context històric corresponent, posant en valor procediments i destreses cabdals per a l’educació com són l’aprenentatge a través del descobriment, de la mirada, la deducció o la comparació. Es fonamenten, llavors, en una metodologia d’aprenentatge basada no només en les competències bàsiques i en l’educació cooperativa, sinó que es treballa a través de recursos, eines i fonts característiques de la investigació històrica i humanística, bàsiques per a qualsevol desenvolupament curricular, però moltes vegades poc considerades. ca
dc.description.abstract [eng] The present study shows the viability working the Social Sciences from the local heritage and history, through pedagogical proposals as didactic itineraries. The current situation of formal education regarding cultural heritage is not encouraging, because it's considered as something auxiliary in the social science curriculum. And when it's included, the treatment is decontextualized through distant resources and with not much connection with the students. For this reason, the three didactic proposals are based on the idea of working with local and nearby cultural heritage as a tool, placing value on procedures and 4 skills that are capital, such as learning through the discovery, the look, the deduction, or the comparison. They three are based on a learning methodology based not only on basic skills and cooperative education, but also on working through resources, tools and sources characteristic of historical and humanistic research basic to any curricular development, but often inconsiderated. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Patrimoni ca
dc.subject.other educació ca
dc.subject.other història local ca
dc.subject.other sa Pobla ca
dc.subject.other investigació ca
dc.subject.other aprenentatge per descobriment ca
dc.title El patrimoni local com a recurs educatiu. Propostes didàctiques per a treballar el patrimoni de Sa Pobla amb l’alumnat de secundària. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:04:50Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics