Revertint la tendència baixista en ocupacions d’I+D+i. Proposta per fomentar les vocacions STEM a través de Grups Interactius a l’aula de secundària.

Show simple item record

dc.contributor Sánchez Grande, Eusebi Vicent
dc.contributor.author Castarnado de la Fuente, Lourdes
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-17T07:24:10Z
dc.date.available 2022-01-17T07:24:10Z
dc.date.issued 2020-06-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156767
dc.description.abstract [cat] L’interès relacionat amb disciplines científiques és relativament baix tant en l’àmbit nacional com en l’àmbit europeu, malgrat el rol destacat d’aquestes en la resolució de les recents crisis sanitàries i ambientals. A més, existeix una desigualtat de gènere en les ocupacions d’investigació, desenvolupament i innovació (I+D+i). Per aquests motius, és rellevant renovar l’enfocament de la ciència dins les aules. En el present treball es proposa reformular les classes de ciència a través de l’enfocament STEM (Science, Technology, Engineering And Mathematics) utilitzant una metodologia innovadora i d’èxit, els Grups Interactius (GGII). El desenvolupament d’una matèria integradora de totes les ciències que augmenti la seva aplicabilitat, el seu realisme i la necessitat de la cooperació interdisciplinària esdevé un gran catalitzador per a la motivació i l’aprenentatge de l’alumnat, augmentant el seu interès, ergo, les ocupacions científiques. L’objectiu del present TFM és exposar una sèrie d’activitats considerant la metodologia organitzativa dels GGII per fomentar la mirada STEM a partir del desenvolupament de processos d’aprenentatge cooperatiu, dialògic, coeducatiu i mentalitat de creixement. En definitiva, es planteja la hipòtesi de desenvolupar una proposta basada en estratègies educatives que poden engrescar l’alumnat de secundària envers la ciència. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other STEM ca
dc.subject.other Grups Interactius ca
dc.subject.other Aprenentatge Dialògic ca
dc.subject.other Mentalitat de Creixement ca
dc.subject.other Coeducació ca
dc.title Revertint la tendència baixista en ocupacions d’I+D+i. Proposta per fomentar les vocacions STEM a través de Grups Interactius a l’aula de secundària. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:05:05Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics