Les ulleres de l'autisme

Show simple item record

dc.contributor Sánchez Ponce, Myriam
dc.contributor.author Juaneda López, Clara Marina
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-18T07:21:44Z
dc.date.available 2022-01-18T07:21:44Z
dc.date.issued 2020-06-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156798
dc.description.abstract [cat] Les persones amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA), degut a les seves a eccions socials acad mi ues personals i ocupacionals presenten di icultats en la manera de eure i interpretar el m n en el processament de la in ormaci i en la relaci rec proca amb les altres persones A uestes principals di er ncies neurol i ues suposen di icultats en el desen olupament del proc s d’ensenyament-aprenentatge. Tot i que en els últims anys el TEA ha passat a ser un tema molt estudiat, continuem trobant-nos amb serioses dificultats per a fer assolible l'educació a aquestes persones. Les dificultats associades a aquest trastorn, que van més enllà de l’acc s al curr culum el converteixen en tot un repte per a la comunitat educativa. Les persones amb autisme presenten diverses característiques, entre les quals hi trobem les alteracions qualitatives de la comunicació i de la interacció social i els patrons estereotipats i/o restrictius de conducta. Així doncs, l’objectiu principal d’a uest treball s con ixer com atendre i acompanyar a l’alumnat ue pateix a uest trastorn des del punt de ista educatiu, però també com assessorar i orientar a les famílies i al professorat. Per aconseguir aquest objectiu en el treball es realitza una recerca sobre la temàtica explicant des de l’e oluci hist rica del trastorn passant pels criteris diagnòstics fins a les implicacions escolars i familiars, així com els recursos i les estratègies que poden funcionar per atendre aquest col·lectiu des del punt de vista inclusiu. Finalment, es presenta un apartat amb les propostes de millora, on es fa una detecció de les mancances, necessitats o debilitats que hi podem trobar actualment en l’atenci d’a uests alumnes i on s’inclouen una s rie d’orientacions tenint en compte ue conducta cos comunicaci i curr culum escolar configuren una realitat única per a aquestes persones que requereix d’inter encions indi idualitzades en tots els contextos ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject 616.89 - Psiquiatria. Psicopatologia ca
dc.subject.other trastorn ca
dc.subject.other autisme ca
dc.subject.other intervenció ca
dc.subject.other necessitats educatives ca
dc.subject.other família ca
dc.title Les ulleres de l'autisme ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:07:03Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics