dc.contributor |
Delgado Domínguez, Adelaida |
|
dc.contributor.author |
Aloy Vich, Jaume |
|
dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-03T07:35:11Z |
|
dc.date.available |
2022-02-03T07:35:11Z |
|
dc.date.issued |
2022-02-03 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/157224 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Els simuladors didàctics tenen com objectiu explicar un determinat concepte a través
de la visualització d’un exemple i la interacció de l’usuari amb el simulador, permetent
configurar i manipular demanera simple i intuïtiva els paràmetres de la simulació per
entendre com afecten als resultats.
En l’àmbit dels sistemes operatius, existeixen una gran varietat d’algorismes que
s’expliquen a les assignatures d’aquesta temàtica. Per ajudar a l’explicació i assoliment
d’aquests conceptes, docents i alumnes recorren a simuladors creats per a la docència.
En el cas d’aquestes assignatures, existeixen una gran varietat de simuladors que faciliten
aquest aprenentatge.
Ara bé, els simuladors existents han quedat obsolets pel fet d’haver deixat de rebre
suport, no estan pensats per a l’usuari final o no estan complets. A més, molts d’ells
varen ser desenvolupats abans de la popularització dels dispositius mòbils, fent que les
aplicacions no estiguin pensades per ser utilitzades amb aquests dispositius.
Per resoldre aquest problema s’ha desenvolupat un portal de simuladors per a
la docència de les assignatures de sistemes operatius. El nou portal de simuladors
inclou els principals algorismes dels diferents temes tractats a les assignatures. També
s’intenten resoldre totes les mancances que presenten els simuladors existents, ja que
és una aplicació webmultiplataforma amb una interfície d’usuari consistent entre els
diferents simuladors.
A més, disposa d’exemples i tutorials que guien a l’usuari durant les seves primeres
passes utilitzant el simulador amb l’objectiu de crear una experiència d’usuari satisfactòria.
Un dels objectius dels simuladors per a la docència és contribuir a l’aprenentatge
autònom per part dels alumnes. El portal de simuladors desenvolupat s’ha pogut provar
amb usuaris reals durant el curs 20/21 degut a la situació excepcional de docència
semipresencial a l’assignatura de Sistemes Operatius II. D’aquesta manera s’ha pogut
comprovar que els simuladors sí tenen una utilitat perquè els alumnes han pogut
realitzar un seguiment dels algorismes que s’han introduït a la teoria i la tutora els ha
pogut utilitzar per fer les classes online a través de videoconferència. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
004 - Informàtica |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Simuladors docència |
ca |
dc.subject.other |
Sistemes operatius |
ca |
dc.subject.other |
Aplicació web |
ca |
dc.title |
Desenvolupament de simuladors per a la docència de sistemes operatius |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|