[cat] L’època universitària es tracta d’una etapa amb constants canvis que exposa el jovent a factors relacionats amb el cronotip, l’estrès i horaris de classe. Aquests comprometen, de manera conjunta, la seva salut cronobiològica, desenvolupant-se diferents trastorns del son que poden afectar de manera greu el rendiment acadèmic i benestar de l’alumnat, així com els diferents marcadors del ritme son-vigília. L’objectiu d’aquest estudi és conèixer la salut cronobiològica de l’alumnat de 1r de Biologia respecte la població general. Partint d'un disseny de pre-post de mesures repetides, amb l'alumnat en els períodes de febrer i maig de 2021. Es van utilitzar diferents instruments i eines per analitzar la qualitat de son, l’estrès percebut, el cronotip i els paràmetres cronobiològics de l’alumnat. Després d'haver elaborat l'anàlisi de les dades amb els resultats , es va observar que en l’estrès percebut dels estudiants van presentar una puntuació 20,04 ± 6,215 el Febrer i 20,69 ± 6,65 al Maig respecte a la població general: 14,58 ± 6,86. Les puntuacions en el qüestionari d'Oviedo van ser al Febrer i Maig respectivament per a satisfacció de son: 4,2 ± 1,26; 3,63 ± 1,35. Insomni: 21,2 ± 5,90; 21,94 ± 5,94. Hipersomni: 6,16 ± 2,67; 5,81 ± 2,44. Els paràmetres circadiaris per a TP, AM i exposició lumínica van ser molt similars en l'alumnat en els períodes de Febrer i Maig, i també respecte a la població general. És pot concloure que existeix una variabilitat important quant a cronotip, que l'estrès que percep l'alumnat és major respecte la població general, fet que suposa un risc per la qualitat de vida de la comunitat universitària i la qualitat del son. Per evitar aquesta condició, s’ha de promoure entre l’alumnat uns hàbits saludables i una bona higiene del son.
[eng] The university period is a time of constant change that exposes young people to factors related to chronotype, stress and class schedules. This compromise, jointly, their chronobiological health, developing different sleep disorders that can seriously affect the academic performance and well-being of students, as well as the different markers of the su-wake rhythm. The aim of this study is to know the chronobiological health of 1st year Biology students with respect to the general population. Based on a pre-test design of repeated measures, with students in the periods of February and May 2021. Different instruments and tools were used to analyze the quality of sleep, perceived stress, chronotype and chronobiological parameters of the students. After having elaborated the data analysis with the results, it was observed that in the perceived stress of the students they presented a score of 20.04 ± 6.215 in February and 20.69 ± 6.65 in May with respect to the general population: 14.58 ± 6.86. The scores in the Oviedo questionnaire were in February and May respectively for sleep satisfaction: 4.2 ± 1.26; 3.63 ± 1.35. Insomnia: 21.2 ± 5.90; 21.94 ± 5.94. Hypersomnia: 6.16 ± 2.67; 5.81 ± 2.44. The circadian parameters for PT, AM and light exposure were very similar in the students in the February and May periods, and also with respect to the general population. It can be concluded that there is an important variability in terms of chronotypes, that the stress perceived by the students is greater than that of the general population, a fact that poses a risk to the quality of life of the university community and the quality of sleep. To avoid this condition, healthy habits and good sleep hygiene must be promoted among students.