Proposta didàctica per a treballar l'art espanyol contemporani del Museu de la Fundació Juan March a secundària i batxillerat

Show simple item record

dc.contributor Pons Bosch, Jordi
dc.contributor.author Carcelén Llabrés, Francisca
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-11T13:22:23Z
dc.date.issued 2021-03-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157518
dc.description.abstract [cat] El present treball de final de màster consistirà en la realització d’una proposta educativa a partir de la confecció de material didàctic per a treballar el Museu de la Fundació Juan March de Palma. Ideada per a les assignatures de ciències socials com la de 4t d’educació secundària obligatòria i batxillerat, aquesta proposta pretén que l’alumnat s’aproximi a un dels museus més importants de Palma per a introduir-se en les segones avantguardes espanyoles. Emmarcat dins dels continguts curriculars, aquesta proposta didàctica pretén apropar als alumnes al món de l’art a partir d’unes activitats creatives i dinàmiques, on la participació activa de l’alumnat serà clau per a construir el coneixement en comú. A més, hauran de treballar en grups cooperatius per realitzar activitats conjuntes que permetran que l’alumnat abordi algunes tasques que duen a terme els treballadors de museus. Així, no només s’aproparan a la història de l’art, sinó que també al funcionament dels museus i la seva labor. Igualment el professorat disposarà d’una guia per a facilitar la seva tasca. ca
dc.description.abstract [spa] El presente trabajo de fin de máster consistirá en la realización de una propuesta educativa a partir de la confección de material didáctico para trabajar el Museo de la Fundación Juan March de Palma. Ideada para las asignaturas de ciencias sociales como la de 4º de educación secundaria obligatoria y bachillerato, esta propuesta pretende que el alumnado se aproxime a uno de los museos más importantes de Palma para introducirse en las segundas vanguardias españolas. Enmarcado dentro de los contenidos curriculares, esta propuesta didáctica pretende acercar a los alumnos al mundo del arte a partir de unas actividades creativas y dinámicas, donde la participación activa del alumnado será clave para construir el conocimiento en común. Además, deberán trabajar en grupos cooperativos para realizar actividades conjuntas que permitirán que el alumnado aborde algunas tareas que llevan a cabo los trabajadores de museos. Así, no sólo se acercarán a la historia del arte, sino que también al funcionamiento de los museos y su labor. Igualmente, el profesorado dispondrá de una guía para facilitar su tarea. ca
dc.description.abstract [eng] This master thesis will consist of an educational proposal based on the preparation of didactic material for working the Museum of the Juan March de Palma Foundation. Devised for social science assignments such as the 4th ESO and bachillerato, this proposal aims to approach the students close to one of the most important museums in Palma in order to introduce themselves to the Spanish avant-gardes. Framed within the curricular contents, the present didactic proposal aims to approach the students to the art world based on creative and dynamic activities, from the active participation of the students will be the key to build the knowledge in common. In addition, they continue to work in cooperative groups to carry out joint activities that allow the students to tackle some of the tasks that have completed museum workers. Then, they learn not only the history of art, but also the functioning of the museums and their task. Likewise, the teaching staff will also have a guide in order to easily develop their work. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other didàctica de la història de l’art ca
dc.subject.other proposta didàctica ca
dc.subject.other quadern d’activitats ca
dc.subject.other segones avantguardes espanyoles ca
dc.subject.other Museu Fundació Juan March de Palma ca
dc.subject.other didáctica de la historia del arte ca
dc.subject.other propuesta didáctica ca
dc.subject.other cuaderno de actividades ca
dc.subject.other segundas vanguardias españolas ca
dc.subject.other Museo Fundación Juan March de Palma ca
dc.subject.other History of art’s didactic ca
dc.subject.other didactic proposal ca
dc.subject.other workbook ca
dc.subject.other Spanish avantgardes ca
dc.subject.other Museum Juan March de Palma Foundation ca
dc.title Proposta didàctica per a treballar l'art espanyol contemporani del Museu de la Fundació Juan March a secundària i batxillerat ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T06:52:07Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics