Proposta d'intervenció per la millora de la disortografia en alumnes d'educació secundària obligatòria: el model de resposta a la intervenció

Show simple item record

dc.contributor De la Iglesia Mayol, Begoña
dc.contributor.author Garí Prats, Margalida
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-14T07:46:09Z
dc.date.issued 2021-03-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157541
dc.description.abstract [cat] És una realitat que, avui en dia, el departament d’orientació ha de fer front a un nombre elevat de demandes per avaluar alumnes que poden presentar dificultats d’aprenentatge. Davant aquesta necessitat, evidenciada en nombroses recerques i en el dia a dia dels instituts, aquest treball pretén donar una resposta preventiva, des del departament d’orientació, per a la millora de l’ortografia de l’alumnat d’ESO. Fonamentada en el model de Resposta a la Intervenció (RTI), la proposta platejada es dirigeix als tutors i mestres de suport de l’alumnat de primer d’ESO els quals guiaran el programa de prevenció en la disortografia. Amb aquest propòsit, es du a terme una recerca bibliogràfica que permet, per una banda, conèixer què és la disortografia i quins són els criteris per avaluar i intervenir amb aquesta dificultat d’aprenentatge i, per altra banda, evidenciar l’èxit del model RTI. En tot això, s’arriba a la conclusió que, el més important és centrar la intervenció en la prevenció de les dificultats d’aprenentatge, oferint un suport integral a tot l’alumnat. Sense dubte, aquest canvi promou que, el procés d’aprenentatge de tot l’alumnat, tingui més probabilitats d’èxit. ca
dc.description.abstract [eng] The reality is that, nowadays, the orientation department has to cope with a high number of requests for evaluation students that we can have difficulties in their learning. Faced with this need, evidenced in a big search and the day-to-day of high schools, this document hope to give a pre-emptive answer, from the orientation department, to get better the orthography of students of secondary educations. Fostered in response to the intervention model (RTI), the proposed proposal addresses counselors and support teachers first year students in secondary education who guide the program of dysorthograpy pre-emptive. For this propose, is carried out a bibliographic search which allows, on the one hand, to know what is dysorthography and which are the criteria to evaluate and intervene with this learning difficulty and, on the other hand, evidenced the success of the response to the intervention model (RTI). In all this, conclude that the most important is to focus the intervention in the preemptive of learning difficulty, to bid integral support to all students. Without a doubt, this change promotes that, the learning process to all students, has the most probabilities to success. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Model de resposta a la intervenció ca
dc.subject.other dificultats d’aprenentatge ca
dc.subject.other Disortografia ca
dc.subject.other educació secundària obligatòria ca
dc.subject.other secondary education ca
dc.subject.other Response to the intervention model ca
dc.subject.other learning difficulties ca
dc.subject.other dysorthography ca
dc.title Proposta d'intervenció per la millora de la disortografia en alumnes d'educació secundària obligatòria: el model de resposta a la intervenció ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T06:52:11Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics