Proposta de prevenció de l’ús problemàtic d’Internet i les xarxes socials en l’alumnat adolescent en el marc de l’acció tutorial

Show simple item record

dc.contributor Vives Barceló, Margarita
dc.contributor.author Cladera Bennasar, Maria dels Angels
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-15T08:49:09Z
dc.date.issued 2021-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157599
dc.description.abstract [cat] La societat actual en la que vivim és una societat digitalitzada i hiperconnectada a l’Internet i a les xarxes socials. Així, es pot dir que vivim diàriament connectats a dispositius electrònics que ens donen accés a l’entorn virtual. Les eines digitals han aportat un seguit de beneficis per a les nostres vides, facilitant les nostres comunicacions i l’accés a la informació digital. No obstant, s’ha observat com la incursió de les noves tecnologies a les nostres vides ha provocat un impacte significatiu entre els grups de població més joves, els adolescents. La falta de sensibilització i coneixement d’aquests recursos pot desencadenar un mal ús de les noves tecnologies, exposant als més joves a una àmplia varietat de riscs digitals. D’aquesta manera, el present treball ofereix una recerca per analitzar l’impacte que s’observa en els joves i adolescents així com les conseqüències per a la seva salut psicològica, emocional i social. Així, la recerca aportada destaca l’evident necessitat d’intervenir des de l’àmbit educatiu. En aquest sentit, es presenta la proposta “Fes-ho amb seny” per a la prevenció de l’ús problemàtic de l’Internet i les xarxes socials en alumnes adolescents. Aleshores, la proposta s’enfoca a dotar a l’alumnat de primer i segon curs de l’Educació Secundària Obligatòria d’estratègies i eines lligades al camp de l’Educació emocional per gestionar l’ús d’Internet i de les xarxes socials de manera adaptativa. ca
dc.description.abstract [eng] Today’s society is over-connected to Internet and social networks. So we live daily connected to electronic devices which give us access to a virtual environtment. Digital tools have brought a number of benefits to our lives, facilitating our communications and acces to digital information. However, it has been noted that the breaking of new technologies into our lives has caused a significant impact among teenagers. The lack of awareness of the risk of these resources can expose teenagers to a wide variety of consequences. Knowing all these, this work provides an investigation to analyse the impact that is observed on teenagers and youngsters as well as the consequences for the psychological, emotional and social development. Thus, the research highlights the obvious need to step forward from secondary schools. In this regard, the proposal “Fes-ho amb seny” is presented as the prevention of such problematic use of Internet and social networks among teenage students. The proposal focuses on giving first and second grade of Educació Secundària Obligatòria (ESO) tools from the field of Emotional Education to manage the use of Internet and social media in a safe way. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 004 - Informàtica ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Internet i xarxes socials ca
dc.subject.other adolescència ca
dc.subject.other prevenció ca
dc.subject.other Orientació Educativa ca
dc.subject.other Educació Emocional ca
dc.title Proposta de prevenció de l’ús problemàtic d’Internet i les xarxes socials en l’alumnat adolescent en el marc de l’acció tutorial ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:01:36Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics