| dc.contributor | Tirado Ramos, Miguel Ángel | |
| dc.contributor.author | Álvarez Hausmann, Guillermo | |
| dc.date | 2021 | |
| dc.date.accessioned | 2022-02-16T07:50:00Z | |
| dc.date.available | 2022-02-16T07:50:00Z | |
| dc.date.issued | 2021-06-10 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/157653 | |
| dc.description.abstract | [cat] El mal d’esquena representa una de les patologies més habituals entre la població adulta a escala mundial, sent també la principal causa de baixa laboral a escala estatal. En comparació amb fa trenta anys, els casos de persones amb mal d’esquena s’han pràcticament doblat. Crida l’atenció que en els darrers anys el mal d’esquena ha incrementat també entre els adolescents. Les principals causes són males postures, desequilibris musculars i les noves tecnologies (entre d’altres). Els programes d’higiene postural a l’escola pretenen que els nens i nenes aprenguin l’anatomia i el funcionament del seu cos així com a dur a terme les accions del dia a dia de la manera més adient possible per tal de disminuir el risc de patir mal d’esquena. El present treball té com a objectiu principal realitzar una intervenció educativa a 1r de Batxillerat per a millorar els coneixements de l’alumnat amb relació al mal d’esquena i als hàbits posturals a partir d’un diagnòstic previ. Els resultats obtinguts han mostrat que en primer lloc, els alumnes de batxillerat pateixen mal d’esquena. En segon lloc, que els alumnes no tenen coneixements suficients respecte a la higiene postural. En tercer lloc, s’ha constatat un aprenentatge de la higiene postural després d’una intervenció didàctica planificada. I en quart lloc, després de la intervenció didàctica els alumnes han incrementat satisfactòriament el nivell d’autopercepció respecte a la higiene postural. En conclusió, després de la intervenció didàctica els alumnes han demostrat satisfactòriament haver adquirit coneixements relacionats amb la higiene postural i el mal d’esquena superant amb èxit un examen tipus test amb certes preguntes que demostren l’adquisició dels coneixements desenvolupats | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | 373 - Ensenyament primari i secundari | ca |
| dc.subject | 616.7 - Patologia dels òrgans de la locomoció. Sistema locomotor i esquelètic | ca |
| dc.subject.other | mal d’esquena | ca |
| dc.subject.other | higiene postural | ca |
| dc.subject.other | adolescents | ca |
| dc.subject.other | prevenció | ca |
| dc.subject.other | programes | ca |
| dc.title | La higiene postural en alumnes de 1r de Batxillerat | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2022-02-01T07:03:32Z |