Com augmentar la satisfacció de les necessitats psicològiques bàsiques en l’alumnat? La teoria de l’autodeterminació a l’educació física.

Show simple item record

dc.contributor Vidal Conti, Josep
dc.contributor.author Mérida Coli, Pere
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-16T08:44:50Z
dc.date.issued 2021-06-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157667
dc.description.abstract [cat] Resum: la teoria de l’autodeterminació ha destacat per la seva relació amb el nivell de motivació dels alumnes a les classes d’educació física. L’objecte del present TFM és realitzar un estudi empíric de la satisfacció de les necessitats psicològiques bàsiques en base a la teoria de l’autodeterminació, i, finalment, establir una proposta d’intervenció didàctica. L’estudi demostra la necessitat d’intervenir en aquest camp de l’educació física. La proposta té la intenció de satisfer les necessitats psicològiques bàsiques a través d’estratègies docents concretes. Per avaluar la proposta, es proposa utilitzar l’Escala de Necessitats Psicològiques Bàsiques en Educació Física. La conclusió del treball és la necessitat d’utilitzar la teoria de l’autodeterminació per elevar la motivació de l’alumnat. ca
dc.description.abstract [spa] Resumen: la teoría de la autodeterminación ha destacado por su relación con el nivel de motivación de los alumnos en las clases de educación física. El objeto del presente TFM es realizar un estudio empírico de la satisfacción de las necesidades psicológicas básicas en base a la teoría de la autodeterminación, y, finalmente, establecer una propuesta de intervención didáctica. El estudio demuestra la necesidad de intervenir en este campo de la educación física. La propuesta tiene la intención de satisfacer las necesidades psicológicas básicas a través de estrategias docentes concretas. Para evaluar la propuesta, se propone utilizar la Escala de Necesidades Psicológicas Básicas en Educación Física. La conclusión del trabajo es la necesidad de utilizar la teoría de la autodeterminación para elevar la motivación del alumnado. ca
dc.description.abstract [eng] Abstract: the theory of self-determination has stood out for its relationship to the level of motivation of students in physical education classes. The purpose of this TFM is to conduct an empirical study of the satisfaction of basic psychological needs based on the theory of self-determination, and finally to establish a proposal for didactic intervention. The study demonstrates the need to intervene in this field of physical education. The proposal is intended to meet basic psychological needs through specific teaching strategies. To evaluate the proposal, it is proposed to use the Scale of Basic Psychological Needs in Physical Education. The conclusion of the paper is the need to use self-determination theory to elevate the motivations of the student. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Educació física ca
dc.subject.other educació secundària ca
dc.subject.other motivació ca
dc.subject.other teoria de l’autodeterminació ca
dc.subject.other proposta didàctica ca
dc.title Com augmentar la satisfacció de les necessitats psicològiques bàsiques en l’alumnat? La teoria de l’autodeterminació a l’educació física. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:03:38Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics