El teclat MIDI a l' ESO. Un pont per accedir a l'harmonia individual

Show simple item record

dc.contributor Mascaró Moll, Jaume
dc.contributor.author Marqués Marqués, David
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-16T09:02:38Z
dc.date.issued 2021-06-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157671
dc.description.abstract [cat] La meva proposta és causada pel fet de la mancança de coneixements d'harmonia per part dels alumnes de secundària i la falta de mitjans per posarho amb pràctica. Considero que la part harmònica és fonamental en la música i no tan sols es pot tractar des d'una perspectiva conceptual o matemàtica, sinó que també té molt a veure amb la part sensorial de les persones i això enriqueix a la part lingüística, ja que els humans necessitem expressar els nostres sentiments i percepcions a través de la parla, per tant, necessitem escoltar l'harmonia, poder-la percebre i expressar els seus colors mitjançant el lèxic per descriure el que se sent a través d'ella. En aquest TFM es pretén demostrar que fins el dia d'avui, els alumnes de secundària, no han pogut comprovar ni experimentar de manera prou fluida la part harmònica per ells mateixos. Davant el buit que envolta a aquesta qüestió he decidit posar de manifest que l'assignatura de música té un gran dèficit a l'hora d'explicar l'harmonia, doncs, com més endavant veurem, en els instruments Orff que hi ha a disposició de l'alumnat no es poden fer acords per individual i per tant l'harmonia queda limitada no tan sols als instruments monofònics: flauta, veu, triangle... sinó també als polifònics: xilòfons, metal·lòfons, carillons.... A partir d'aquí, es pretén fomentar la part musical harmònica mitjançant un sistema que permetrà experimentar a l'alumne a través d'aquest. Així doncs, el projecte proporciona coneixements musicals harmònics, crítica musical, independència harmònica i auditiva, cultura musical, competència digital, a més de brindar l'oportunitat de descobrir i compartir noves sensacions i llenguatges amb els companys. Un dels principals objectius és fomentar la creativitat musical dels alumnes (dins uns marges). Per fer això possible, abans cal explicar les primeres pautes de 7 l'harmonia de forma planera, amb paraules associades a sensacions, a través d'un teclat MIDI què anirà connectat a un ordinador per poder fer acords i escoltar-los per uns auriculars què aniran endollats al teclat de cada alumne. Tot plegat ens serveix per innovar un sistema a través de noves tècniques i així poder teixir un pont entre la música i la informàtica, tot plegat ens donarà l'oportunitat d'aprendre harmonia a través d'un sistema digital de teclats. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso spa ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Harmonia ca
dc.subject.other Autonomia ca
dc.subject.other Teclat MIDI ca
dc.subject.other Acords ca
dc.subject.other Contaminació acústica ca
dc.title El teclat MIDI a l' ESO. Un pont per accedir a l'harmonia individual ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:03:41Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics