L'abandonament escolar a les Illes Balears. Podem contribuir a disminuir-lo mitjançant la docència? Proposta d'intervenció des de l'àrea d'economia i l'acció tutorial

Show simple item record

dc.contributor Triay Enrich, Maria del Mar
dc.contributor.author Grau Carreras, Iris
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-16T12:38:37Z
dc.date.issued 2021-06-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157696
dc.description.abstract [cat] El present treball de final de màster aborda l’estudi de l’abandonament escolar prematur centrat en el cas de les Illes Balears, un tema molt present en el món docent actual i en el qual malgrat que s’hi hagi intentat fer front, encara presenta unes taxes molt elevades. Són molts els titulars de premsa que evidencien les elevades taxes d’abandonament escolar i poques les actuacions que es duen a terme. És per això que l’objectiu principal d’aquest treball és la investigació de les principals causes de l’abandonament escolar prematur amb la finalitat de proposar-ne actuacions per reduir-lo a través de la matèria d’economia de 4t d’ESO amb una proposta didàctica innovadora que motivi als alumnes a seguir amb l’educació i a través de l’acció tutorial. Per dur a terme aquest treball, s’analitza la bibliografia seleccionada, una tasca necessària per esclarir el significat de diversos termes que s’utilitzen i que sovint són confusos entre si. Una vegada definits aquests termes, s’analitzaran les dades disponibles tant actuals com històriques per tal de conèixer la situació i analitzar-ne la seva evolució. Posteriorment es mostraran diversos factors condicionants i afavoridors de l’abandonament escolar amb la finalitat d’utilitzar-los per realitzar una proposta d’intervenció dirigida a disminuir l’actual taxa d’abandonament escolar. Les conclusions extretes d’aquesta anàlisi són evidents, i és que la tasca duta a terme respecte a l’abandonament escolar està centrada en les dades i no en els fets. Ha estat impossible trobar una normativa que reguli l’abandonament escolar des de la perspectiva de la tasca dels centres o els docents. Si bé és cert que hi ha regulació respecte a l’absentisme escolar, un concepte estretament relacionat amb el present, difícilment es trobarà una regulació referent a l’abandonament, on es proposin metodologies innovadores d’aprenentatge que motivin als alumnes, on s’exigeixi una acció tutorial encaminada a motivar als alumnes a seguir dins l’educació, a millorar capacitats personals per fer-ho, per fer-los creure que són capaços de seguir dins aquest món i que la repercussió futura serà positiva. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Abandonament escolar ca
dc.subject.other Illes Balears ca
dc.subject.other Proposta didàctica ca
dc.subject.other Acció tutorial ca
dc.subject.other Economia ca
dc.title L'abandonament escolar a les Illes Balears. Podem contribuir a disminuir-lo mitjançant la docència? Proposta d'intervenció des de l'àrea d'economia i l'acció tutorial ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.date.updated 2022-02-01T07:03:55Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics