dc.contributor |
Triay Enrich, Maria del Mar |
|
dc.contributor.author |
Grau Carreras, Iris |
|
dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-16T12:38:37Z |
|
dc.date.issued |
2021-06-11 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/157696 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball de final de màster aborda l’estudi de l’abandonament escolar
prematur centrat en el cas de les Illes Balears, un tema molt present en el món
docent actual i en el qual malgrat que s’hi hagi intentat fer front, encara
presenta unes taxes molt elevades. Són molts els titulars de premsa que
evidencien les elevades taxes d’abandonament escolar i poques les actuacions
que es duen a terme. És per això que l’objectiu principal d’aquest treball és la
investigació de les principals causes de l’abandonament escolar prematur amb
la finalitat de proposar-ne actuacions per reduir-lo a través de la matèria
d’economia de 4t d’ESO amb una proposta didàctica innovadora que motivi als
alumnes a seguir amb l’educació i a través de l’acció tutorial.
Per dur a terme aquest treball, s’analitza la bibliografia seleccionada, una tasca
necessària per esclarir el significat de diversos termes que s’utilitzen i que
sovint són confusos entre si. Una vegada definits aquests termes, s’analitzaran
les dades disponibles tant actuals com històriques per tal de conèixer la
situació i analitzar-ne la seva evolució. Posteriorment es mostraran diversos
factors condicionants i afavoridors de l’abandonament escolar amb la finalitat
d’utilitzar-los per realitzar una proposta d’intervenció dirigida a disminuir l’actual
taxa d’abandonament escolar.
Les conclusions extretes d’aquesta anàlisi són evidents, i és que la tasca duta a
terme respecte a l’abandonament escolar està centrada en les dades i no en
els fets. Ha estat impossible trobar una normativa que reguli l’abandonament
escolar des de la perspectiva de la tasca dels centres o els docents. Si bé és
cert que hi ha regulació respecte a l’absentisme escolar, un concepte
estretament relacionat amb el present, difícilment es trobarà una regulació
referent a l’abandonament, on es proposin metodologies innovadores
d’aprenentatge que motivin als alumnes, on s’exigeixi una acció tutorial
encaminada a motivar als alumnes a seguir dins l’educació, a millorar
capacitats personals per fer-ho, per fer-los creure que són capaços de seguir
dins aquest món i que la repercussió futura serà positiva. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Abandonament escolar |
ca |
dc.subject.other |
Illes Balears |
ca |
dc.subject.other |
Proposta didàctica |
ca |
dc.subject.other |
Acció tutorial |
ca |
dc.subject.other |
Economia |
ca |
dc.title |
L'abandonament escolar a les Illes Balears. Podem contribuir a disminuir-lo mitjançant la docència? Proposta d'intervenció des de l'àrea d'economia i l'acció tutorial |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.date.updated |
2022-02-01T07:03:55Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|