Arduino com a eina vehicular per a l'ensenyament d'altres continguts a secundària

Show simple item record

dc.contributor Tomás Bergas, Damián
dc.contributor.author Danús Jaume, Joan
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-16T12:42:32Z
dc.date.issued 2021-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157698
dc.description.abstract [cat] Avui en dia és difícil imaginar-nos una realitat sense un ús generalitzat de les noves tecnologies. En parlar de noves tecnologies d’usos quotidians ens referim a aquells aparells electrònics que, fent ús de la informàtica i la robòtica, intervenen en el nostre dia a dia ajudant-nos a fer més còmoda la nostra forma de vida. Tots aquests aparells, bé siguin telèfons mòbils, ordinadors, rellotges o màquines en general, estan formats per circuits electrònics molt similars que, segons els components de què disposen i així com estan programats, realitzen una funció o una altra. És per això que, òbviament, si el nostre futur va lligat a aquests tipus d’aparells, esdevé necessària una adequada formació dels adolescents actuals des del primer moment, i és per això que la robòtica i la programació tenen actualment un rol molt important en les diferents etapes educatives. És més, gràcies a la programació, l’electrònica i la robòtica s’aconsegueixen desenvolupar no només nous coneixements, sinó també potenciar altres habilitats i destreses creatives així com activar el pensament lògic i també la necessitat d’organitzar-se millor i de treballar en equip. Així, per tal de programar aquests circuits electrònics, existeixen una infinitat de microcontroladors, els quals s’encarreguen de processar les dades que es reben a través de sensors per poder donar una resposta adequada a través d’actuadors. Un exemple d’un microcontrolador d’aquest tipus és Arduino, el qual s’ha posicionat com un dels principals referents a nivell d’electrònica i robòtica en l’àmbit educatiu gràcies als avantatges que ofereix. Es tracta d’una plataforma de codi obert, tant de software com de hardware, que disposa d’una placa electrònica que permet als estudiants experimentar al mateix temps que aprenen conceptes de robòtica, electrònica i programació. En conseqüència, en aquest treball es realitzen una sèrie de propostes d’aplicacions didàctiques en les que indirectament s’utilitza la placa d’Arduino per a la consecució d’altres continguts i objectius de les diferents matèries d’educació secundària per, d’aquesta manera, aconseguir que l’alumnat es familiaritzi amb aquest microcontrolador en particular i amb l’electrònica en general. Així, s’espera aconseguir que al finalitzar l’etapa d’ESO l’alumnat sigui capaç d’endinsar-se en un projecte de robòtica o electrònica amb una major complexitat del que es pot fer generalment avui en dia. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso spa ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 004 - Informàtica ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 68 - Indústries, oficis i comerç d'articles acabats. Tecnologia cibernètica i automàtica ca
dc.subject.other Arduino ca
dc.subject.other electrònica ca
dc.subject.other educació secundària ca
dc.subject.other tecnologia ca
dc.subject.other aplicació didàctica ca
dc.title Arduino com a eina vehicular per a l'ensenyament d'altres continguts a secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.date.updated 2022-02-01T07:03:55Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics