Motivació a la Formació Professional. Una aplicació pràctica d’estratègies motivacionals al mòdul formatiu transversal de Formació i Orientació Laboral

Show simple item record

dc.contributor Segura López, Nicole
dc.contributor.author Gomez Bruhns, Marcel
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-16T13:46:13Z
dc.date.available 2022-02-16T13:46:13Z
dc.date.issued 2021-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157711
dc.description.abstract [cat] Aquest treball contribueix a l’estudi de la motivació de l’alumnat dins l’etapa de Formació Professional, concretament, al mòdul formatiu transversal de Formació i Orientació Laboral (FOL). El principal motiu del treball és garantir la motivació de l’alumnat durant totes les fases del seu aprenentatge-ensenyament. Aquesta, és clau per l’èxit de l’alumnat i del professorat i, fins i tot, per l’etapa educativa de Formació Professional. Primer, per al mesurament de la motivació dins l’aula, es proposa un qüestionari adaptat de la literatura científica. El qüestionari és aplicable abans i després de la intervenció docent. Segon, es realitza una revisió bibliogràfica de les estratègies motivacionals més rellevants que afecten al disseny, implementació i avaluació de la tasca docent. Tercer, es proposa una llista de coteig per al professorat com autoguia per garantir l’adopció d’estratègies motivacionals a l’aula. Aquesta, també pot ser emprada per càrrecs de responsabilitat dels centres educatius, com poden ser el responsable de la Línia Pedagògica, Cap de Departament o Cap d’Estudis com a eina d’avaluació i seguiment de la motivació a les aules. Finalment, per tal de demostrar l’aplicació de les estratègies mencionades a l’autoguia, el treball compta amb una intervenció pràctica. ca
dc.description.abstract [eng] This work contributes to the study of the motivation of the students within the stage of Vocational Education and Training (VET). Concretely, it focuses on the interdisciplinary course of Training and Career Guidance. The main reason for this work is to ensure the motivation of students during all phases of their learning process. This is key to the success of students and teachers and even to the educational stage of Vocational Education and Training. First, the study proposes an adapted questionnaire from the literature to measure motivation in the classroom. The questionnaire is pre and post applicable to the intervention. Second, the study reviews from the literature the most relevant motivational strategies that affect design, implementation and appraisal of the teaching task. Third, the study provides teachers with check-list a self-guide to ensure the adoption of motivational strategies for the teaching practice. This guide can be used by school officials such as the person in charge of the pedagogical line, Head of Department or Head of Studies as a tool for evaluating and monitoring motivation in classrooms. Finally, the work has a practical intervention to demonstrate the application of the strategies mentioned in the self-guide. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 377 - Formació professional ca
dc.subject.other Motivació a l’escola ca
dc.subject.other Estratègies motivacionals ca
dc.subject.other qüestionaris motivacionals ca
dc.subject.other autoguia motivacional ca
dc.subject.other Formació i Orientació Laboral ca
dc.subject.other Motivation at school ca
dc.subject.other Motivational strategies ca
dc.subject.other motivational questionnaires ca
dc.subject.other motivational self-guidance ca
dc.subject.other Training & Career Guidance ca
dc.title Motivació a la Formació Professional. Una aplicació pràctica d’estratègies motivacionals al mòdul formatiu transversal de Formació i Orientació Laboral ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.date.updated 2022-02-01T07:04:01Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics