[cat] Les dificultats de lectura poden persistir i inclús fer-se evidents a secundària.
Aquest treball pretén elaborar una proposta d’atenció a aquesta dificultat partint
de les creences, actituds i pràctiques dels docents d’aquesta etapa.
Per fer-ho, primer es realitza una revisió bibliogràfica sobre l’atenció a les
dificultats de lectura als instituts i el paper del docents en aquest procés, i
després es desenvolupa una proposta partint de l’exploració de necessitats
dels professors d’un institut de Palma de Mallorca. Amb aquest objectiu, es
realitza una enquesta dirigida als docents en la qual s’explora: què pensen i
saben sobre aquesta dificultat, com la valoren, quines expectatives tenen, com
perceben la seva pròpia capacitat per atendre els alumnes i quina és la seva
opinió respecte a les pràctiques que es realitzen al centre per atendre-la. A
partir d’anàlisi de les respostes es desenvolupa una proposta intenta donar
resposta a les principals necessitats detectades mitjançant actuacions dirigides
als docents, als alumnes i a les famílies.