La música tradicional en l'educació secundària com a element d'identificació i eina d'inclusió educativa

Show simple item record

dc.contributor Ramírez Mesas, Joan F.
dc.contributor.author Viedma Font, Marina
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-22T12:01:46Z
dc.date.issued 2021-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157888
dc.description.abstract [cat] La utilització de la música tradicional en l’àmbit pedagògic ha seguit una línia constant des de les primeres implementacions a l’aula, sense modificacions generals pel que ha quedat relegada a l’educació primerenca. En l’actualitat, la seva presència en l’etapa secundària és pràcticament inexistent. Amb aquest treball es pretén oferir una visió renovada d’aquest repertori i observar els guanys que pot aportar una major presència als instituts. Tot això tenint en compte la necessitat de crear entre l’alumnat de l’educació secundària una consciència identitària del territori i de preservació i difusió del patrimoni i la cultura popular. És a partir del projecte de treball Arxiu de Memòria Musical que es presenta una proposta intergeneracional que inicia aquest canvi de conceptualització de la potencialització de la música tradicional tan necessari. ca
dc.description.abstract [spa] La utilización de la música tradicional en el ámbito pedagógico ha seguido una constante línea des de sus primeras incorporaciones en el aula sin modificaciones representativas, por lo que ha quedado relegada a la educación inicial. Actualmente, su presencia en la etapa secundaria es prácticamente inexistente. Con este trabajo se quiere ofrecer una visión renovada de este repertorio i observar los beneficios que puede aportar una mayor presencia a los institutos. Todo eso teniendo en cuenta la necesidad de crear entre el alumnado de educación secundaria una conciencia identitària del territorio y de preservación y difusión del patrimonio y la cultura popular. Es a partir del proyecto de trabajo Arxiu de Memòria Musical que se presenta una propuesta intergeneracional que inicia este cambio de conceptualización de la potencialización de la música tradicional tan necesario. ca
dc.description.abstract [eng] The usage of traditional music in the pedagogical field has followed a fixed path since the first application in the classroom and without general modifications. Thus, it has been exclusively assigned to early education. Nowadays, its presence in the secondary level is practically non-existent. This Master’s Thesis is aimed to offer an updated vision of this music genre, and to observe the gains that a greater presence in High schools can bring. All in all, it is being considered the need to create awareness regarding the territory, the preservation, the spreading of the heritage, as well as the popular culture, among high school students. Taking into account the project Arxiu de Memòria Musical, where an intergenerational proposal is presented, it is initiated this change of very needed conceptualization of traditional music. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Música tradicional ca
dc.subject.other educació ca
dc.subject.other projecte pedagògic ca
dc.subject.other memòria oral ca
dc.subject.other inclussió ca
dc.title La música tradicional en l'educació secundària com a element d'identificació i eina d'inclusió educativa ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2022-02-01T07:06:56Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics