[cat] Aquest treball de fi de màster s’exposa com una proposta d’organització i
implementació d’una experiència d’Aprenentatge-Servei (d’ara endavant ApS),
en un nivell de 4t d’ESO, en l’Institut d’Estudis Secundaris Sa Serra, durant el
segon trimestre del curs escolar 2021-2022, per a la classe d’Economia, en la
que es treballarà de forma col·laborativa amb les assignatures de Llengua
Catalana i Literatura, Educació Física, i Educació Plàstica, Visual i Audiovisual,
al llarg d’un trimestre escolar. El producte final del projecte són quatre
curtmetratges que, mitjançant la seva difusió, tenen com a objectiu conscienciar
sobre la importància de la gestió dels recursos i dels residus a l’illa d’Eivissa.
L’objectiu de la proposta, pel que respecta als alumnes, és oferir un
aprenentatge integral i contextualitzat que parteixi d’una problemàtica real, en
aquest cas la socioambiental. En ell volem afavorir l’adquisició de
competències i valors al mateix temps, i desenvolupar l’esperit crític, l’actitud
reflexiva, el compromís i la responsabilitat dels alumnes amb el seu entorn.
El projecte ha sigut plantejat per un centre de les Illes Balears, però és
transferible i aplicable a altres centres educatius de la resta de comunitats
autònomes. Així es busca promoure l’ApS com una metodologia participativa
en la que s’adquireixen coneixements i valors.