Orientació acadèmica i professional per a l'alumnat amb NEE

Show simple item record

dc.contributor Bauzà Sampol, Antoni
dc.contributor.author Moyà Burguera, Aina
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-23T08:42:59Z
dc.date.issued 2021-07-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157925
dc.description.abstract [cat] Aquest treball té per objectiu estudiar l’adaptació del procés d’orientació acadèmica i professional a l’alumnat que presenta necessitats educatives especials (NEE), analitzar com s’enfoca el procés de transició a la vida adulta i activa en els centres d’educació secundària i en les diferents entitats implicades que donen resposta a les necessitats formatives i d’inserció sociolaboral d’aquest col·lectiu. Després de revisar l’estat de la qüestió sobre el tema, com també la normativa a nivell estatal i autonòmic relacionada, i identificar els organismes o centres relacionats amb la formació i l’ocupació d’aquest alumnat, s’ha realitzat un treball de camp que cerca esbrinar les principals actuacions i recursos amb què conten els centres per fer efectiu el seu procés d’orientació acadèmica i professional i facilitar-los la transició a la vida adulta i activa. La metodologia utilitzada ha estat bàsicament qualitativa, recorrent a entrevistes amb professionals dels CEE Son Ferriol, AMADIBA, Mater i Amadip i a un grup de discussió en què varen participar 6 orientadors/es dels departaments d’orientació de 6 IES de Mallorca. A més es va elaborar un qüestionari d’orientació professionals i acadèmica per alumnat amb NEE que varen respondre 32 orientadors/es i un altre, més específic, adreçat a centres postescolars que va ser retornat per 8 professionals. Els resultats de la investigació, posen de manifest la falta d’informació i de recursos a l’abast dels orientadors/es per a recolzar a l'alumnat amb NEE en la presa de decisions sobre els seus projectes de vida i per a ajudar-los a establir els processos que els permetin aconseguir-lo. Per això, davant aquesta mancança s’ha planificat una acció formativa adreçada als orientadors/es, centrada en posar-los en contacte amb les diferents entitats implicades en el procés de transició a la vida adulta d’alumnat amb NEE, que ofereixen formació, ocupació i orientació laboral una vegada finalitzada l’etapa escolar i promoure el treball en xarxa. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Transició a la vida adulta ca
dc.subject.other orientació acadèmica i professional ca
dc.subject.other necessitats educatives especials ca
dc.subject.other presa de decisions ca
dc.subject.other inclusió sociolaboral ca
dc.title Orientació acadèmica i professional per a l'alumnat amb NEE ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:07:47Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics