Introducció al pensament computacional en l'educació secundària

Show simple item record

dc.contributor Tomás Bergas, Damián
dc.contributor.author Bonnín Hernández, Juan
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-23T12:15:09Z
dc.date.issued 2021-07-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/157963
dc.description.abstract [cat] La programació informàtica té, cada vegada més, un espai important en la indústria i hàbits de consum tecnològic de la societat. Més enllà de la codificació, la programació comporta un conjunt d’habilitats i mecanismes mentals útils per a la resolució de problemes, dins el camp de la informàtica o en molts altres àmbits. Aquest conjunt d’eines i habilitats mentals s’emmarquen dins l’anomenat pensament computacional, del qual se n’estudia el consens acadèmic, així com la seva presència dins diferents sistemes educatius. L’anàlisi contextual de l’educació espanyola indica que hi ha un ampli marge de millora en el treball d’aquestes competències, i de la programació informàtica en concret. Arran de les necessitats i oportunitats detectades en l’anàlisi inicial, es realitza una proposta en forma de marc de treball transversal que identifica els objectius a assolir, així com el ventall de possibilitats per treballar-los des d’altres àrees de coneixement. Finalment, a tall d’exemple, s’adjunten quatre propostes d’implementació d’aquest marc de treball en diferents àmbits i graus de concreció: des de l’aplicació en matèria artística fins al replantejament en el mateix nucli de l’assignatura de Tecnologia. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 004 - Informàtica ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other pensament computacional ca
dc.subject.other alfabetització digital ca
dc.subject.other enfocament competencial ca
dc.subject.other transversalitat ca
dc.subject.other programació informàtica ca
dc.title Introducció al pensament computacional en l'educació secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:07:56Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics