Dissenyar experiències gamificades per a fomentar la motivació de l'alumnat de FOL

Show simple item record

dc.contributor Llaneras Pinto, María de los Ángeles
dc.contributor.author Porquer Mateu, Àngela
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-02-24T08:26:10Z
dc.date.available 2022-02-24T08:26:10Z
dc.date.issued 2021-07-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/158012
dc.description.abstract [cat] El present Treball Final de Màster (TFM) planteja una proposta educativa de millora per a fomentar la motivació de l’alumnat a aprendre els continguts que presenta el mòdul professional de Formació i Orientació Laboral (FOL). Concretament, la proposta va dirigida a l’alumnat de Formació Professional que cursa el primer curs del Cicle Formatiu de Grau Mitjà (CFGM) d’Activitats Comercials a l’IES Manacor. Tot i així, tenint en compte que FOL és un mòdul de caràcter transversal, la present proposta pot ser desenvolupada a altres CFGM. Per tal d’aconseguir l’objectiu proposat, primerament, ens centrem en aprofundir el concepte de motivació, a través de l’anàlisi de diferents teories motivacionals, per entendre com afrontar aquest constructe des de les diferents perspectives dels estudiosos en aquest camp. Llavors, el plantejament ens condueix a estudiar l’impacte que tenen les emocions en la motivació, l’aprenentatge i en el rendiment acadèmic de l’alumnat per acabar, finalment, immersos en els coneixements que ens proporcionen les neurociències, especialment dins l’àmbit educatiu, la neuroeducació. A partir d’aquestes premisses és d’on es fonamenta la present proposta educativa centrada, especialment, en el disseny de diferents experiències gamificades orientades a motivar a l’alumnat cap a l’aprenentatge dels continguts que presenta el mòdul professional de FOL en matèria de Prevenció de Riscos Laborals. Per a la creació d’aquestes experiències, ens servim del model de disseny instruccional ADDIE que ens acompanya, en aquest cas, des de l’inici del disseny fins a la fase d’avaluació de les diferents experiències, ja que la posada en marxa d’aquesta proposta està prevista pel curs acadèmic vinent, 2021- 2022. ca
dc.description.abstract [eng] This Final Master’s Project (FMP) proposes an educational proposal for improvement to encourage the motivation of students to learn the contents presented by the professional module of Training and Career Guidance (TCG) Specifically, the proposal is aimed at Vocational Training students taking the first year of the Intermediate Level Training Cycle (CFGM) of Commercial Activities at IES Manacor. However, considering (TCG) as a cross-cutting module, this proposal can be developed in other CFGMs. In order to achieve the proposed goal, initially, we focus in depth on the concept of motivation through the analysis of different motivational theories to understand how to approach this construct from the different perspectives of scholars in this field. Then, the approach leads us to study the impact that emotions have on the motivation, learning and academic performance of students to end up, finally, immersed in the knowledge provided by the neurosciences, especially within the educational field, neuroeducation. From these premises this educational proposal is based on the design of different gamified experiences aimed at motivating students towards learning the contents presented by the professional module of Training and Career Guidance in terms of Occupational Risk Prevention. For the creation of these experiences, we use the ADDIE instructional design model that accompanies us, in this case, from the beginning of the design until the evaluation phase of the different experiences, since the implementation of this proposal is planned for the next academic year, 2021-2022. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 377 - Formació professional ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Formació Professional ca
dc.subject.other FOL ca
dc.subject.other gamificació ca
dc.subject.other aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other motivation ca
dc.subject.other Vocational Training (VT) ca
dc.subject.other Training and Career Guidance (TCG) ca
dc.subject.other gamification ca
dc.subject.other meaningful learning ca
dc.title Dissenyar experiències gamificades per a fomentar la motivació de l'alumnat de FOL ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2022-02-01T07:08:13Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics