dc.contributor |
García García-Roldán, Luis Miguel |
|
dc.contributor.author |
Martín López, José Francisco |
|
dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-24T08:56:22Z |
|
dc.date.available |
2022-02-24T08:56:22Z |
|
dc.date.issued |
2021-07-23 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/158025 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En aquest treball de fi de màster estudiarem la viabilitat d'incorporar les
metodologies àgils que actualment empren les empreses consultores de
tecnologia per a la gestió de projectes, per a la realització d'una activitat amb
l'ajuda de la metodologia basada en projectes. La idea és que l'ABP ens
serveixi de nexe entre el món professional i l'educació i actuï en sinergia amb
les metodologies àgils professionals per aportar valor en el procés
d'aprenentatge dels alumnes.
A més, es contextualitzarà en el món de les tecnologies de la informació (TIC) i
com aquestes, cada vegada més, s’empren en tots els àmbits de la nostra vida,
analitzant les dades massives (Big Data), l’internet de les coses (IoT),
automatització de consums i domòtica, així com l’aplicació d’aquest en les
ciutats dins del consum energètic (ciutats intel·ligents).
S’analitzarà una mica més en detall la metodologia proposada (ABP) i
analitzarem els objectius d’aquesta, així com els beneficis que aporta el seu ús,
però, a la mateixa vegada, identificant les dificultats que pot tenir el fet
d’incorporar-la com a mètode d’aprenentatge.
Es proposarà una activitat docent que ens durà a una proposta d’unitat
didàctica que anirà relacionada de manera genèrica amb tota la
contextualització realitzada seguint el mètode d’aprenentatge proposat i
marcant, per a cada etapa, les diferents fases del projecte resultant. Així mateix
s’incorporaran les competències curriculars que, per a cada cas, entren en
estudi dins la proposta didàctica i els objectius d’aprenentatge en relació amb
els establerts dins el marc de referència i àmbit legal.
Finalment extraurem conclusions de l’aprenentatge basat en projectes, tant de
la seva utilització en aquest cas concret com de la mateixa metodologia,
identificant els punts claus a tenir en compte perquè la implantació d’aquesta
sigui un èxit, així com de la proposta d’unitat didàctica presentada. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
004 - Informàtica |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
aprenentatge basat en projectes |
ca |
dc.subject.other |
abp |
ca |
dc.subject.other |
tecnologies de la informació |
ca |
dc.subject.other |
tic |
ca |
dc.subject.other |
internet de les coses |
ca |
dc.subject.other |
iot |
ca |
dc.subject.other |
dades massives |
ca |
dc.subject.other |
big data |
ca |
dc.subject.other |
metodologies |
ca |
dc.title |
Energia connectada: Sinergia de metodologies |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2022-02-01T07:08:15Z |
|