El biaix de gènere en les obres que s’interpreten als conservatoris superiors

Show simple item record

dc.contributor Rodrigo Gisbert, Noé
dc.contributor.author Miquel Cazorla, Elisabet
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-05-16T07:52:45Z
dc.date.available 2022-05-16T07:52:45Z
dc.date.issued 2022-05-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/159023
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball Final d’Estudis parteix de la següent pregunta: Es toquen obres de compositores als conservatoris? En aquestes pàgines s’hi troba una investigació feta a partir d’una enquesta que confirma que als centres superiors d’educació musical de l’Estat espanyol hi ha una clara manca de perspectiva de gènere, en aquest cas quant a currículum de les especialitats d’interpretació de la música clàssica. Fins i tot hi ha estudiants que no arriben a tocar ni una sola obra de cap compositora al llarg de la seva formació superior. Com a resposta a aquest problema, es proposaran algunes accions positives per a introduir el repertori de les compositores als conservatoris. En concret ens centrarem en l’elaboració d’un catàleg d’obres per a percussió per a què, tant els estudiants com els professionals d’aquest instrument, tinguin accés a una bona base de dades per trobar obres de dones tant per tocar sols com en grups de música de cambra. En conclusió, quedarà comprovat que la Llei d’igualtat no s’està aplicant en molts de casos, o almenys en l’àmbit cultural, i que encara queda molta feina per fer en aquest sentit. L’àmbit educatiu ens interessa especialment perquè els professionals del futur tinguin una visió més diversa pel que fa al repertori que puguin interpretar. ca
dc.description.abstract [eng] This Final Degree Project stems from the question “Are works by women composers played in conservatories?” In these pages there is research drawn from a survey that confirms that in higher music education centers in Spain there is a clear lack of gender perspective, in this case regarding the curriculum of the specialties of classical music performance. There are even students that don’t end up playing a single piece by a female composer throughout their higher education. As a response to this problem, we have developed several different positive actions as a proposal to introduce female composers’ repertoire in conservatories. Specifically, we will focus on the development of a catalog of works for percussion so that both students and professionals have access to a good database to find works composed by women both to play as soloists or as chamber music groups. In conclusion, it will be proven that the Equality Law is not being applied in many cases, or at least in the cultural environment, and that there is still much work to be done in this regard. We are especially interested in the area of education so that professionals of the future have a more diverse view of the repertoire they can perform. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Dones ca
dc.subject.other Compositores ca
dc.subject.other Conservatoris de música ca
dc.subject.other Drets de les dones ca
dc.subject.other Women composers ca
dc.title El biaix de gènere en les obres que s’interpreten als conservatoris superiors ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics