| dc.contributor | Rodrigo Gisbert, Noé | |
| dc.contributor.author | Miquel Cazorla, Elisabet | |
| dc.date | 2021 | |
| dc.date.accessioned | 2022-05-16T07:52:45Z | |
| dc.date.available | 2022-05-16T07:52:45Z | |
| dc.date.issued | 2022-05-16 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/159023 | |
| dc.description.abstract | [cat] Aquest Treball Final d’Estudis parteix de la següent pregunta: Es toquen obres de compositores als conservatoris? En aquestes pàgines s’hi troba una investigació feta a partir d’una enquesta que confirma que als centres superiors d’educació musical de l’Estat espanyol hi ha una clara manca de perspectiva de gènere, en aquest cas quant a currículum de les especialitats d’interpretació de la música clàssica. Fins i tot hi ha estudiants que no arriben a tocar ni una sola obra de cap compositora al llarg de la seva formació superior. Com a resposta a aquest problema, es proposaran algunes accions positives per a introduir el repertori de les compositores als conservatoris. En concret ens centrarem en l’elaboració d’un catàleg d’obres per a percussió per a què, tant els estudiants com els professionals d’aquest instrument, tinguin accés a una bona base de dades per trobar obres de dones tant per tocar sols com en grups de música de cambra. En conclusió, quedarà comprovat que la Llei d’igualtat no s’està aplicant en molts de casos, o almenys en l’àmbit cultural, i que encara queda molta feina per fer en aquest sentit. L’àmbit educatiu ens interessa especialment perquè els professionals del futur tinguin una visió més diversa pel que fa al repertori que puguin interpretar. | ca |
| dc.description.abstract | [eng] This Final Degree Project stems from the question “Are works by women composers played in conservatories?” In these pages there is research drawn from a survey that confirms that in higher music education centers in Spain there is a clear lack of gender perspective, in this case regarding the curriculum of the specialties of classical music performance. There are even students that don’t end up playing a single piece by a female composer throughout their higher education. As a response to this problem, we have developed several different positive actions as a proposal to introduce female composers’ repertoire in conservatories. Specifically, we will focus on the development of a catalog of works for percussion so that both students and professionals have access to a good database to find works composed by women both to play as soloists or as chamber music groups. In conclusion, it will be proven that the Equality Law is not being applied in many cases, or at least in the cultural environment, and that there is still much work to be done in this regard. We are especially interested in the area of education so that professionals of the future have a more diverse view of the repertoire they can perform. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | 78 - Música | ca |
| dc.subject.other | Dones | ca |
| dc.subject.other | Compositores | ca |
| dc.subject.other | Conservatoris de música | ca |
| dc.subject.other | Drets de les dones | ca |
| dc.subject.other | Women composers | ca |
| dc.title | El biaix de gènere en les obres que s’interpreten als conservatoris superiors | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |