[cat] En aquest treball s’exposa la relació entre els museus i la nova xarxa social anomenada “TikTok”, una nova atracció per a nous mercats. Primer es descriurà, com les xarxes socials de cada cop tenen més potencial comercialitzador, la qual cosa permet tant arribar a nous consumidors com ampliar les varietats de mercats existents. També s’explicarà com actualment podem observar que la majoria de les xarxes fan un ús comercial , dintre de molts diferents productes, degut a varies circumstàncies, com ha pogut suposar la reducció de les accions presencials. Per acabar s’exposarà la nova tendència de la qual s’enfoca aquest treball que és: com “TikTok” ha esdevingut a ser un atractiu potent per als nous mercats, es a dir ,pel mercat juvenil, comprés per les persones més joves ,els adolescents i la generació Z.
[eng] This project shows the relation between museus and a new social media platform called “TikTok”,a new attraction to diferent Markets. At first it will explain that,as we know,social media has marketing potential,wich allows us both to reach new consumers and expand the variety of existint Markets.It will also explain how we can currently see that most social media platfotms make commercial use with diferent products due to various circumstances,like the reduction of face-to-face actions. Finally the new trend in which this work is focused will be presented,which is how Tik Tok has become a powerful attraction for the new Markets,in this case the youth market,bought by Young people,teenagers and “Z” genration.