| dc.contributor | Falero Folgoso, Francisco José | |
| dc.contributor.author | Barceló i Barceló, Sara | |
| dc.date | 2022 | |
| dc.date.accessioned | 2022-07-19T09:52:08Z | |
| dc.date.available | 2022-07-19T09:52:08Z | |
| dc.date.issued | 2022-07-19 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/159439 | |
| dc.description.abstract | [cat] Els ready-mades de Marcel Duchamp i les seves implicacions estètiques condueixen a un canvi de paradigma en el món i la teoria de l’art. Aquests objectes artístics sorgeixen principalment en el context de les primeres avantguardes i suposen una revolució estètica capdavantera en el seu temps. A través del qüestionament de les categories estètiques que sustentaven la modernitat, el ready-made s’erigeix com la superació d’aquest projecte modernista i inicia el pas al nou art que sustentarà part de la teoria artística postmoderna. El ready-made, com a iniciador d’aquest trasbals estètic dins la filosofia de l’art, destacarà també per la seva influència a autors com Danto i el seu famós assaig Després del fi de l’art o, també, dins la teoria institucionalista de El cercle de l’art de Dickie. Es considera aquestes creacions de Duchamp com el precedent de molts dels canvis engegats en les pràctiques artístiques contemporànies, sobretot, com a precursor de l’art conceptual. | ca |
| dc.description.abstract | [eng] Marcel Duchamp's ready-mades and their aesthetic implications lead to a paradigm shift in the world and art theory. These art objects arise primarily in the context of the early avant-gardes and represent a leading aesthetic revolution in their time. Through the questioning of the aesthetic categories that supported modernity, the ready-made stands as the overcoming of this modernist project and initiates to the new art that will support part of postmodern art theory. The ready-made, as the initiator of this aesthetic trasbal in the philosophy of art will also be noted for its influence on authors such as Danto and his famous essay After the End of Art or, also, in the institutionalist theory of Dickie's, The Circle of Art. These Duchamp creations are considered to be the precedent of many of the changes made to contemporary artistic practices, especially as a precursor to conceptual art. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | 7 - Belles arts | ca |
| dc.subject.other | Ready-made | ca |
| dc.subject.other | Duchamp | ca |
| dc.subject.other | Estètica | ca |
| dc.subject.other | Teoria de l’art | ca |
| dc.title | Un canvi de paradigma en l’art: les implicacions estètiques dels ready-mades de Duchamp | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |