El pati escolar com espai d’aprenentatge i creixement per a tots els infants

Show simple item record

dc.contributor Forteza Forteza, María Dolors
dc.contributor.author Ripoll Pons, Antònia Maria
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2022-07-26T09:54:52Z
dc.date.available 2022-07-26T09:54:52Z
dc.date.issued 2022-07-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/159499
dc.description.abstract [cat] El pati és l'espai on l'alumnat du a terme gran part de la socialització, de les dinàmiques de joc i discussions, a més de passar-hi una gran quantitat d'hores. Tot i això, aquest treball cerca demostrar que el pati és una eina educativa que es troba oblidada en la tasca docent. Observam com en els darrers anys dins l'àmbit educatiu s'introdueixen noves metodologies d'ensenyament-aprenentatge i com està canviant la mirada cap a una educació inclusiva, però l'espai físic on es produeix la tasca docent no canvia i segueix, en molts casos, amb pistes de futbol centrals. El treball intenta analitzar aquesta realitat fent una aproximació al concepte d'espai i com aquest pot ser un factor clau en el desenvolupament dels infants. Una vegada definit el marc teòric, es focalitza el treball en com es troba regulat legislativament el pati escolar i en la revisió bibliogràfica per tractar el tema del pati com a possible perpetuador dels rols de gènere normatius o com un agent que afavoreix la coeducació.Per acabar, un recull de pràctiques realitzades per entitats i associacions que aposten per posar el focus en el pati i en la seva importància. ca
dc.description.abstract [eng] The playground is the space where students spend much of their time socializing, playing and discussing dynamics, as well as spending a lot of time there. However, this work seeks to show that the playground is an educational tool that is forgotten in teaching. We see how in recent years in the field of education new teaching-learning methodologies are introduced and how the view is changing towards an inclusive education but the physical space where the teaching task takes place does not change and continues, in many cases, with central football fields. This assignment tries to analyze this reality approaching the break time concept and how it can be a key factor in the development of children. Once the state of art is defined it’s observed directly the place of the brake time, the work focuses on how the schoolyard is regulated by law and on the bibliographic review to treat the subject of the playground as a possible perpetuator of normative gender roles or as an agent that promotes co-education. Finally, a collection of internships carried out by organizations and associations that are committed to focusing on the playground and its importance. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Pati ca
dc.subject.other Escola ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Gènere ca
dc.subject.other Coeducació ca
dc.subject.other Playground ca
dc.subject.other School ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other Gender ca
dc.subject.other Coeducation ca
dc.title El pati escolar com espai d’aprenentatge i creixement per a tots els infants ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics