[cat] Els infants amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA), a banda d’altres varies afectacions, es
caracteritzen per comptar amb una pobre competència emocional, presentant dèficits en la
percepció de les emocions, la qual cosa suposa un problema a l’hora de desenvolupar una
relació afectiva o emocional amb altres persones (Miguel,2006).
En aquest treball es fa una revisió bibliogràfica de les característiques evolutives dels infants
amb TEA donant especial èmfasi a les variables socioemocionals i parant atenció a les
diferents propostes d’intervenció psicopedagògica per a l’alumnat d’infantil i primària amb
TEA dels darrers anys. Per a això, primer es fa una introducció sobre els aspectes clau, fent
un breu apunt sobre la importància de l’abordatge d’aquesta temàtica en aquest treball i a
continuació es desenvolupa tot el cos del treball, destacant la importància de la educació
emocional i incloent una comparativa de les diverses propostes d’intervenció amb aquest
tipus d’alumnat concloent amb un apartat d’implicacions educatives.
El treball està centrat en una població escolar d’infantil i primària, i es centra en
intervencions fetes o programes dissenyats, tant de caire nacional com internacional, dels
darrers anys, ja que ha estat quan l’educació emocional ha guanyat un major pes i s’ofereix
més informació de qualitat al respecte degut a un millor coneixement sobre el tema.
[eng] Children with Autism Spectrum Disorder (ASD), apart from several other affectations, are
characterized by poor emotional competence, presenting deficits in the emotions’ perception,
which represents a problem when developing an affective or emotional relationship with
others (Miguel, 2006).
This paper performs a bibliographic review about the evolutionary characteristics of children
with ASD, with special emphasis in socioemotional variables and paying attention to the
different proposals for psychopedagogical intervention for preschool and primary students
with ASD, over the past years. To do this, an introduction is made about the key aspects,
making a brief note on the importance of addressing this theme in this study, and then the
entire work’s body is developed, highlighting the importance of emotional education and
including a comparison of the diferents proposals of intervention with this kind of students,
finishing with those with better results. The study is focused on a preschool and primary
school population and focuses on interventions or programmes designed in the past years,
both nationally and internationally, as it has been when emotional education has gained
importance and there’s more quality information offered due to a better knowledge about the
subject.