| dc.contributor | Mesquida Cantallops, Joan Antoni | |
| dc.contributor.author | Adrover Garcia, Marina | |
| dc.date | 2022 | |
| dc.date.accessioned | 2022-10-14T09:38:50Z | |
| dc.date.available | 2022-10-14T09:38:50Z | |
| dc.date.issued | 2022-10-14 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/159828 | |
| dc.description.abstract | [cat] Aquesta memòria consisteix en una anàlisi i recerca de la situació actual de la llengua catalana dins el context social i escolar dels joves alumnes de primària. Per dur a terme aquesta pràctica ens centrarem en el context concret d'un centre escolar de Palma de Mallorca: el CEIP Rafal Vell. Per entendre els diferents elements relacionats i que poden interferir en la presència i posició del català en el dia a dia dels infants, es realitza una recerca teòrica per poder contrastar, posteriorment, amb els resultats obtinguts a l'anàlisi pràctica. Aquesta base teòrica conté una anàlisi històrica, curricular i docent. Tots aquells factors que van més enllà del context social i familiar dels alumnes. Mentre que, l'anàlisi pràctica consisteix en tot el contrari, en entendre i conèixer els factors socials i familiars que interfereixen o possibiliten la presència de la llengua catalana en les seves vides. Per acabar, a partir de les hipòtesis creades arran del contrast d'ambdues parts, es presenten una sèrie de propostes per millorar la pràctica docent en referència a la llengua catalana. | ca |
| dc.description.abstract | [eng] This report consists of an analysis and research of the current situation of the Catalan language within the social and school context of young primary school pupils. To carry out this practice we will focus on the specific context of a school in Palma de Mallorca: the Rafal Vell CEIP. To understand the different related elements that can interfere with the presence and position of Catalan in the day-to-day lives of children, Theoretical research is carried out in order to subsequently contrast with the results obtained in the practical analysis. This theoretical basis contains a historical, curricular and teaching analysis. All those factors that go beyond the social and family context of the students. Meanwhile, practical analysis consists of the opposite, understanding and knowing the social factors and relatives who interfere or enable the presence of the Catalan language in their lives. Finally, based on the hypotheses created as a result of the contrast of both parties, a series of proposals are presented to improve teaching practice in reference to the Catalan language. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | 373 - Ensenyament primari i secundari | ca |
| dc.subject.other | llengua catalana | ca |
| dc.subject.other | context escolar | ca |
| dc.subject.other | ensenyament | ca |
| dc.subject.other | Catalan language | ca |
| dc.subject.other | analysis | ca |
| dc.subject.other | family context | ca |
| dc.title | Anàlisi de la situació actual de la Llengua Catalana | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |